Jeg har haft en knastaksel liggende tør alt alt for længe. Jeg har nu hurtig prøvet at slibe lidt med noget scotchbrite agtig noget. Det er de 2 værste profiler jeg har linket til. Er den knast lige til skrot?
Nu mangler jeg bare nogle input. Inden jeg gik i gang var jeg bange for at ødelægge knastens overflade, men det slibe værk var noget blidere end jeg regnede med. Så nu overvejer jeg om jeg kan bruge noget andet der er hårdere.
Hvis det er en motor der har ry for at være hård ved knasterne, så kan der være et problem stadigt. Rusten laver microporer ned i materialet der lækker oliefilmen væk fra kontaktzonen, og det giver slid på knasten. Man kan snyde lidt der, og ganske enkelt polere knasterne med en sisalskive og grovpolervoks.(efter rusten er væk)
Kører selv med tilsvarende knast i den ene bil. Fungerer fint.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!