Støddæmpere til hurtig gadebil?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Støddæmpere til hurtig gadebil?
Hej.
Nu er jeg lige nød til at have noget feedback fra folk med støddæmpererfaring!
Til min 245Turbo, der kigger jeg undervogn pt.
Jeg vil ikke have en overdrevet bumpy ride så bilen hopper og danser henover en dansk landevej. Med andre ord, så skal bilen kunne køre uden at have en glat racerasfalt at køre på.
Jeg kigger grundigt på Bilstein B6 og der har jeg følgende muligheder til bilen:
B6 støddæmper sport
Settings for 131/83 bag 255/107
pris i for pr. stk. 1117,- / pris i bag pr. stk. 1033,-
Fordæmperen her er samme dæmper som HD modellen.
Eftersigende er den lige en tand strammere end std 245Turbo, der jo er født med upside-down dæmpere ab fabrik.
B6 Rally støddæmper
Settings for 350/150 bag 275/200
pris i for pr. stk. 1392,- / pris i bag pr. stk. 1193,-
B6 Cup støddæmper
Settings for 305/150 bag 206/206
pris i for pr. stk. 1668,- / pris i bag pr. stk. 1285,-
Hvad dælen skal man vælge her? Jeg ved nok en hel del forlidt om undervogn og dæmpning må jeg erkende.
Hælder til Cup undervognen, men er bekymret for at den vil give en bumpy ride på landevej....Omvendt så får jeg en del power at håndtere, så jeg vil ikke have den for løst eller for hård.....hvordælen er den rigtige dæmpning henne??
Hvad siger rallydrengene herinde?
Nu er jeg lige nød til at have noget feedback fra folk med støddæmpererfaring!
Til min 245Turbo, der kigger jeg undervogn pt.
Jeg vil ikke have en overdrevet bumpy ride så bilen hopper og danser henover en dansk landevej. Med andre ord, så skal bilen kunne køre uden at have en glat racerasfalt at køre på.
Jeg kigger grundigt på Bilstein B6 og der har jeg følgende muligheder til bilen:
B6 støddæmper sport
Settings for 131/83 bag 255/107
pris i for pr. stk. 1117,- / pris i bag pr. stk. 1033,-
Fordæmperen her er samme dæmper som HD modellen.
Eftersigende er den lige en tand strammere end std 245Turbo, der jo er født med upside-down dæmpere ab fabrik.
B6 Rally støddæmper
Settings for 350/150 bag 275/200
pris i for pr. stk. 1392,- / pris i bag pr. stk. 1193,-
B6 Cup støddæmper
Settings for 305/150 bag 206/206
pris i for pr. stk. 1668,- / pris i bag pr. stk. 1285,-
Hvad dælen skal man vælge her? Jeg ved nok en hel del forlidt om undervogn og dæmpning må jeg erkende.
Hælder til Cup undervognen, men er bekymret for at den vil give en bumpy ride på landevej....Omvendt så får jeg en del power at håndtere, så jeg vil ikke have den for løst eller for hård.....hvordælen er den rigtige dæmpning henne??
Hvad siger rallydrengene herinde?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Thomas h p skrev:Står faktisk netop og kigger på det samme, men ved heller ikke hvilken bilstein jeg skal købe til min 242?
Det kan være vi skal købe ind så vi har et sæt af hver...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- John Sahl
- Admin

- Indlæg: 2105
- Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
- Geografisk sted: Borup
- Kontakt:
Jeg ringede til GAZ ovre i England, og de er absolut værd at tale med og bygger gerne lige som man vil have det, og rådgiver ud fra dine ønsker. Jeg skal have sådan en her til min Uno T:
http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits
http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits
- Thomas h p
- Mester Medlem
- Indlæg: 665
- Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45
HenrikGM skrev:Thomas h p skrev:Står faktisk netop og kigger på det samme, men ved heller ikke hvilken bilstein jeg skal købe til min 242?
Det kan være vi skal købe ind så vi har et sæt af hver...
Sådan en knald dygtig maskinmester som dig, du kan da lige købe et sæt af værd. og så lige lave anmeldelse så jeg ved hvilken vej jeg skal gå
Men overvejer også Cup men, men jeg tænker mere om jeg kan overføre mange hk med en hård undervogn? Da det vel er en fordel og have en lidt blød undervogn, så den kan sætte røven noget bedre på 402m?
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Min erfaring med undervogn på min gamle supra, var at den skulle være så blød som muligt.
Havde en Tein justerbar på, når den var justeret hård, lavede den sorte streger ved ca 90km/t hvis temperatur var under 15 grader.
Jeg prøvede så sætte den så blød som muligt, så var der bid.
Havde en Tein justerbar på, når den var justeret hård, lavede den sorte streger ved ca 90km/t hvis temperatur var under 15 grader.
Jeg prøvede så sætte den så blød som muligt, så var der bid.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Jeg kender ikke fjederkonstanten på fjedrene, men der er købt de klassiske lesjøfors fjedre til bilen, dvs minus60/40mm. Det skulle være 15mm lavere end std 245Turbo. Det må vi se...
Cup dæmperne ved jeg reelt ikke hvor hårde er.
Valget pt står mellem std B6 eller cup.
De skal populært sagt være så bløde som muligt, men bilen skal stadigt være stabil, også ved hastighed i kurver. Kompromisset ligger ikke lige til højrebenet!
Rallydæmperne er næsten med sikkerhed for hårde tænker jeg. Men specs på B6 std dæmperen er 2,5x løsere, og det tænker jeg er for meget....
Cup dæmperne ved jeg reelt ikke hvor hårde er.
Valget pt står mellem std B6 eller cup.
De skal populært sagt være så bløde som muligt, men bilen skal stadigt være stabil, også ved hastighed i kurver. Kompromisset ligger ikke lige til højrebenet!
Rallydæmperne er næsten med sikkerhed for hårde tænker jeg. Men specs på B6 std dæmperen er 2,5x løsere, og det tænker jeg er for meget....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
