Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 sep 2024, 08:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2014, 22:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej.

Nu er jeg lige nød til at have noget feedback fra folk med støddæmpererfaring!

Til min 245Turbo, der kigger jeg undervogn pt.
Jeg vil ikke have en overdrevet bumpy ride så bilen hopper og danser henover en dansk landevej. Med andre ord, så skal bilen kunne køre uden at have en glat racerasfalt at køre på.

Jeg kigger grundigt på Bilstein B6 og der har jeg følgende muligheder til bilen:

B6 støddæmper sport
Settings for 131/83 bag 255/107
pris i for pr. stk. 1117,- / pris i bag pr. stk. 1033,-
Fordæmperen her er samme dæmper som HD modellen.
Eftersigende er den lige en tand strammere end std 245Turbo, der jo er født med upside-down dæmpere ab fabrik.

B6 Rally støddæmper
Settings for 350/150 bag 275/200
pris i for pr. stk. 1392,- / pris i bag pr. stk. 1193,-

B6 Cup støddæmper
Settings for 305/150 bag 206/206
pris i for pr. stk. 1668,- / pris i bag pr. stk. 1285,-


Hvad dælen skal man vælge her? Jeg ved nok en hel del forlidt om undervogn og dæmpning må jeg erkende.
Hælder til Cup undervognen, men er bekymret for at den vil give en bumpy ride på landevej....Omvendt så får jeg en del power at håndtere, så jeg vil ikke have den for løst eller for hård.....hvordælen er den rigtige dæmpning henne??

Hvad siger rallydrengene herinde?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 01:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg har ingen erfaring med bilstein dæmpere, men når de sku være sat op til rally, er det så asfalt eller grus? STUR forskel nemlig.. og billige volvo stumper lugter lidt af stumper fra sverige hvor de ikke kører ret meget asfalt kontra grus..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 09:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Står faktisk netop og kigger på det samme, men ved heller ikke hvilken bilstein jeg skal købe til min 242?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 09:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Thomas h p skrev:
Står faktisk netop og kigger på det samme, men ved heller ikke hvilken bilstein jeg skal købe til min 242?


Det kan være vi skal købe ind så vi har et sæt af hver... :damn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 11:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Hvilke fjedre skal du køre med ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 11:43 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jeg ringede til GAZ ovre i England, og de er absolut værd at tale med og bygger gerne lige som man vil have det, og rådgiver ud fra dine ønsker. Jeg skal have sådan en her til min Uno T:

http://www.gazshocks.com/products/gaz-g ... lover-kits

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 15:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
HenrikGM skrev:
Thomas h p skrev:
Står faktisk netop og kigger på det samme, men ved heller ikke hvilken bilstein jeg skal købe til min 242?


Det kan være vi skal købe ind så vi har et sæt af hver... :damn:


Sådan en knald dygtig maskinmester som dig, du kan da lige købe et sæt af værd. og så lige lave anmeldelse så jeg ved hvilken vej jeg skal gå :mrgreen:

Men overvejer også Cup men, men jeg tænker mere om jeg kan overføre mange hk med en hård undervogn? Da det vel er en fordel og have en lidt blød undervogn, så den kan sætte røven noget bedre på 402m?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 18:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Min erfaring med undervogn på min gamle supra, var at den skulle være så blød som muligt.

Havde en Tein justerbar på, når den var justeret hård, lavede den sorte streger ved ca 90km/t hvis temperatur var under 15 grader.

Jeg prøvede så sætte den så blød som muligt, så var der bid.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 19:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg kender ikke fjederkonstanten på fjedrene, men der er købt de klassiske lesjøfors fjedre til bilen, dvs minus60/40mm. Det skulle være 15mm lavere end std 245Turbo. Det må vi se...

Cup dæmperne ved jeg reelt ikke hvor hårde er.
Valget pt står mellem std B6 eller cup.

De skal populært sagt være så bløde som muligt, men bilen skal stadigt være stabil, også ved hastighed i kurver. Kompromisset ligger ikke lige til højrebenet!

Rallydæmperne er næsten med sikkerhed for hårde tænker jeg. Men specs på B6 std dæmperen er 2,5x løsere, og det tænker jeg er for meget....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2014, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg tænker. At selv om du købet de bløde, kører du vel ikke så vildt i sving det vil have nogen betydning

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team