Jeg er den lykkelige ejer af en Volvo 460 Turbo og kunne godt tænke mig at opgradere den. Men jeg kan ikke rigtigt finde frem til nogen der har kastet sig ud i det. Er nok også klar over at det er fordi det er en renault motor som Volvo har smidt en Turbo på..
Jeg har en boks i den fra Sanco og ladetryk på 0,8bar. Men kan ikke få den til at yde mere end 150hk efter 3 dyno tests.
Endten er du begrænset på elektronik(software) eller begrænset mekanisk.
Mon ikke det er software(altså indstilling) der er din showstopper med den ydelse.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Hej,
Jeg havde en B18FT som din i en Renault 5, jeg havde monteret en større intercooler, en GT2560R turbo samt en megasquirt.
Den gav 178hk og 276nm med 0,6bars ladetryk.
Den originale motorstyring har noget tændings cut off, kan dog ikke huske ved hvilket tryk, men mener det ligger omkring de 0,9bar.
Tror det er nemmere at finde tuningsprojekter hvor motoren er lagt i en Renault 5, end i en Volvo 460. Det er trods alt ikke den mest brugte motor til at tune på.
Tror mange ikke aner hvordan biler bliver blandet sammen idag. Bare se den nye V40 er bygget på en Ford C1 platform som Focus også er lavet på, og så er den samlet i Belgien og designet af en Brite
Jeg har feks en 240Turbo der er lavet i Belgien, og de to andre er lavet i sverige. Vidste ikke at 240 overhovedet var produceret dernede, men sådan bliver man klogere.
Hvad er dit mål rent ydelsesmæssigt?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jeg har feks en 240Turbo der er lavet i Belgien, og de to andre er lavet i sverige. Vidste ikke at 240 overhovedet var produceret dernede, men sådan bliver man klogere.
Hvad er dit mål rent ydelsesmæssigt?
Da jeg startede med at optimere div dele, havde jeg regnet med omkring 200hk. Men er ikke kommet videre fra de 150hk selvom den er chippet og større intercooler og ladetryk på 0,8bar. Den har 120hk standart, så det er ikke de vilde det har givet :/
Hvis jeg skal hen og skifte motorstyringen og evt en T25 lader på, så vil mit mål nok blive 250-300hk. Så må jeg finde ud af om det er realistisk eller ikke