Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2013, 00:24 
Offline

Tilmeldt: 02 mar 2013, 00:07
Indlæg: 6
Heysan :)

Jeg er den lykkelige ejer af en Volvo 460 Turbo og kunne godt tænke mig at opgradere den. Men jeg kan ikke rigtigt finde frem til nogen der har kastet sig ud i det. Er nok også klar over at det er fordi det er en renault motor som Volvo har smidt en Turbo på..

Jeg har en boks i den fra Sanco og ladetryk på 0,8bar. Men kan ikke få den til at yde mere end 150hk efter 3 dyno tests.

Er der nogen her inde der kender til projekter??

Eller har en ide til en løsning??

Mvh Thomas

Volvo 460 Turbo årg. 95


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2013, 08:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Endten er du begrænset på elektronik(software) eller begrænset mekanisk.

Mon ikke det er software(altså indstilling) der er din showstopper med den ydelse.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2013, 12:27 
Offline

Tilmeldt: 02 mar 2013, 00:07
Indlæg: 6
Jeg har læst mig til på div forumer i udlandet, at man kan om programmere ECU'en, men der er ikke nogen der vil af med den viden :/

Vil heller ikke begynde og købe dyre stumper til en mekanisk opgradering hvis elektronikken ikke tillader mig noget som helst...så er det jo omsonst :)

Skal jeg gøre det mest rigtige, så er der vel kun en vej med et Megasquirt?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2013, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 235
pøver og høre her inde http://forum.savarturbo.se/ der nok nogen med nogen ider


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2013, 12:37 
Offline

Tilmeldt: 04 mar 2013, 12:29
Indlæg: 3
Geografisk sted: Aarhus
Hej,
Jeg havde en B18FT som din i en Renault 5, jeg havde monteret en større intercooler, en GT2560R turbo samt en megasquirt.
Den gav 178hk og 276nm med 0,6bars ladetryk.
Den originale motorstyring har noget tændings cut off, kan dog ikke huske ved hvilket tryk, men mener det ligger omkring de 0,9bar.

Tror det er nemmere at finde tuningsprojekter hvor motoren er lagt i en Renault 5, end i en Volvo 460. Det er trods alt ikke den mest brugte motor til at tune på.

MVH
Thomas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2013, 20:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
en 460 er ikk én volvo ;)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2013, 07:01 
Offline

Tilmeldt: 02 mar 2013, 00:07
Indlæg: 6
MortenS skrev:
en 460 er ikk én volvo ;)



Pga motoren eller fordi den er samlet i Holland?

Tror mange ikke aner hvordan biler bliver blandet sammen idag. Bare se den nye V40 er bygget på en Ford C1 platform som Focus også er lavet på, og så er den samlet i Belgien og designet af en Brite ;)

_________________
Mvh Thomas

Volvo 460 Turbo årg 95


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2013, 07:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er generelt rodet godt sammen.

Jeg har feks en 240Turbo der er lavet i Belgien, og de to andre er lavet i sverige. Vidste ikke at 240 overhovedet var produceret dernede, men sådan bliver man klogere.

Hvad er dit mål rent ydelsesmæssigt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2013, 08:03 
Offline

Tilmeldt: 02 mar 2013, 00:07
Indlæg: 6
HenrikGM skrev:
Det er generelt rodet godt sammen.

Jeg har feks en 240Turbo der er lavet i Belgien, og de to andre er lavet i sverige. Vidste ikke at 240 overhovedet var produceret dernede, men sådan bliver man klogere.

Hvad er dit mål rent ydelsesmæssigt?


Da jeg startede med at optimere div dele, havde jeg regnet med omkring 200hk. Men er ikke kommet videre fra de 150hk selvom den er chippet og større intercooler og ladetryk på 0,8bar. Den har 120hk standart, så det er ikke de vilde det har givet :/

Hvis jeg skal hen og skifte motorstyringen og evt en T25 lader på, så vil mit mål nok blive 250-300hk. Så må jeg finde ud af om det er realistisk eller ikke :)

_________________
Mvh Thomas

Volvo 460 Turbo årg 95


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 mar 2013, 10:56 
Offline

Tilmeldt: 02 mar 2013, 00:07
Indlæg: 6
Med hensyn til motorstyring, Vems eller Megasqurt??

Hvad er der for og imod??

_________________
Mvh Thomas

Volvo 460 Turbo årg 95


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team