max effekt på kina T3/T4 lader

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

max effekt på kina T3/T4 lader

#1 Indlæg af HenrikGM »

Sjov diskussion:

Hvem har rullet mest effekt, eller har set mest effekt rullet på en T3/T4 kinalader?
Hvilken effekt, hvor meget ladetryk, og hvornår var der tryk?

Lad os se om vi kan holde fantasirulningerne væk fra tråden :-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Der er jo forskellige udgaver. Der er solgt nogle på ebay med KÆMPE udstødningshus
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
svensson
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 11 sep 2003, 21:27
Kontakt:

#3 Indlæg af svensson »

Mener at have hørt om vw 1.8 ca 280hk 1,5 bar

og noget 2.0 Lancia med ca 300hk med 1.3 bar

Men ellers er otto jo sikkert mand for at finde nogen rulninger frem, hvis vi har lidt data på bilerne.

Ellers kommer der sikkert nogen stykker til pandekager som vi kan holde øje med.

Svensson
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#4 Indlæg af Slavteren »

349hk ved 1 bar på en honda b16a1 maskine. Kan desværre ikke lige huske hvornår den laver noget, men mener det er omkring 3500-4000. prøver lige at undersøge det nærmere.
målt på wolf 3d mobilt felt


ejeren har lige bekræftet at det er ved 3500 den sætter tryk.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#5 Indlæg af Jakobsen »

Som K-Finn siger der er flere modeller, eller leverandøre af så kaldte T3T4 ladere....
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#6 Indlæg af efterz »

Jakobsen skrev:Som K-Finn siger der er flere modeller, eller leverandøre af så kaldte T3T4 ladere....


Det svarer måske til at sige Garrett GT 3x (T3 flange) lader.. der taler vi ca 400-750hp da de findes i rigtig mange varianter..
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#7 Indlæg af Jesper H »

400 hk med t3/t4top fra turbomotor.dk
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#8 Indlæg af Runesm »

Kørte 1,6bar på en 1100krs t3t4 med et lille .50hus.
Jeg mindes der begynde at ske ting ved 2800-3000 på min 2liters saab.
Fik den desværre aldrig målt, men et konservativt gæt har været 260+
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#9 Indlæg af john 406 turbo »

303 hk ved 1,3 bar på xu10j2te Peugeot motor.
Sikkert højere med 16v top.
Fuld ladetryk samt max effekt ved ca 5500 omdr/min.

Var der ikke noget med Søren ØGT, at deres Corolla kørte med den lader på et tidspunkt......Finn kom ind. :D
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#10 Indlæg af m power »

Det er jo som at samligne æbler med pærer hvis ikke det er 100% identiske t3t4 kina turboer.

Så er der jo det med at samligne målinger fra forskellige rullefelter det kan jo også hurtigt svinge + - 10%

min tidligere mr2 aw11 1.6l agze t3t4 turbonetic laver 365hk ved 1,7bar på øgt rullefelt
Besvar