Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 sep 2012, 17:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Sjov diskussion:

Hvem har rullet mest effekt, eller har set mest effekt rullet på en T3/T4 kinalader?
Hvilken effekt, hvor meget ladetryk, og hvornår var der tryk?

Lad os se om vi kan holde fantasirulningerne væk fra tråden :-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2012, 17:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er jo forskellige udgaver. Der er solgt nogle på ebay med KÆMPE udstødningshus

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2012, 18:55 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:27
Indlæg: 82
Mener at have hørt om vw 1.8 ca 280hk 1,5 bar

og noget 2.0 Lancia med ca 300hk med 1.3 bar

Men ellers er otto jo sikkert mand for at finde nogen rulninger frem, hvis vi har lidt data på bilerne.

Ellers kommer der sikkert nogen stykker til pandekager som vi kan holde øje med.

Svensson


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2012, 19:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
349hk ved 1 bar på en honda b16a1 maskine. Kan desværre ikke lige huske hvornår den laver noget, men mener det er omkring 3500-4000. prøver lige at undersøge det nærmere.
målt på wolf 3d mobilt felt


ejeren har lige bekræftet at det er ved 3500 den sætter tryk.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2012, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Som K-Finn siger der er flere modeller, eller leverandøre af så kaldte T3T4 ladere....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2012, 20:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jakobsen skrev:
Som K-Finn siger der er flere modeller, eller leverandøre af så kaldte T3T4 ladere....


Det svarer måske til at sige Garrett GT 3x (T3 flange) lader.. der taler vi ca 400-750hp da de findes i rigtig mange varianter..

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 05:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
400 hk med t3/t4top fra turbomotor.dk

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 05:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Kørte 1,6bar på en 1100krs t3t4 med et lille .50hus.
Jeg mindes der begynde at ske ting ved 2800-3000 på min 2liters saab.
Fik den desværre aldrig målt, men et konservativt gæt har været 260+

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
303 hk ved 1,3 bar på xu10j2te Peugeot motor.
Sikkert højere med 16v top.
Fuld ladetryk samt max effekt ved ca 5500 omdr/min.

Var der ikke noget med Søren ØGT, at deres Corolla kørte med den lader på et tidspunkt......Finn kom ind. :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2012, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Det er jo som at samligne æbler med pærer hvis ikke det er 100% identiske t3t4 kina turboer.

Så er der jo det med at samligne målinger fra forskellige rullefelter det kan jo også hurtigt svinge + - 10%

min tidligere mr2 aw11 1.6l agze t3t4 turbonetic laver 365hk ved 1,7bar på øgt rullefelt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team