http://www.vandynesuperturbo.com/
Ny turboteknologi
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Ny turboteknologi
Det er et interessant koncept, men der må være nogle heftige smøretekniske vanskeligheder ved at kombinere et CVT type transmission med et friktionsdrev.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
Turbocompound via kilerem... Ved sku ikke hvor smart det... Både Scania og Volvo køre med turbocompound systemer som skal give omkring 10% bedre økonomi.. Om det virker skal jeg så ikke kunne svare på... Forskellen er dog, at hverken Scania eller Volvo's systemer hjælper til at nedbringe spool tid.. Tror heller ikke det er nødvendigt med vgt turbo'er.. De fleste moderne lastbil motorer har en momentkurve der er flad som en pandekage..
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
kroel
- Indlæg: 8
- Tilmeldt: 13 dec 2010, 09:59
Rotrex har noget lignende dog ikke kombineret med turbo:
http://www.rotrex.com/Home/News.aspx
http://www.rotrex.com/Home/News.aspx