Ny turboteknologi

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

Ny turboteknologi

#1 Indlæg af Kuno »

Kan vide om vi kommer til at se mere til det :?:

http://www.vandynesuperturbo.com/
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Ny turboteknologi

#2 Indlæg af HenrikGM »

Kuno skrev:Kan vide om vi kommer til at se mere til det :?:

http://www.vandynesuperturbo.com/
Det er et interessant koncept, men der må være nogle heftige smøretekniske vanskeligheder ved at kombinere et CVT type transmission med et friktionsdrev.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

gad vide hvorfor der ikke er delt turbinehus?
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#4 Indlæg af hYe »

Turbocompound via kilerem... Ved sku ikke hvor smart det... Både Scania og Volvo køre med turbocompound systemer som skal give omkring 10% bedre økonomi.. Om det virker skal jeg så ikke kunne svare på... Forskellen er dog, at hverken Scania eller Volvo's systemer hjælper til at nedbringe spool tid.. Tror heller ikke det er nødvendigt med vgt turbo'er.. De fleste moderne lastbil motorer har en momentkurve der er flad som en pandekage..
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
kroel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 13 dec 2010, 09:59

#5 Indlæg af kroel »

Rotrex har noget lignende dog ikke kombineret med turbo:
http://www.rotrex.com/Home/News.aspx
Besvar