Har den gode gamle Garrett T3 aftjent værnepligten?...

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

Har den gode gamle Garrett T3 aftjent værnepligten?...

#1 Indlæg af Volvo-Dennis »

Hej Folkens.

I dag hev jeg lige turboen af Volvo'en, der var var en støttebolt som var knækket, og det ville jeg have fikset.. Da jeg får "wastegate-huset" af møllen, ser jeg til min skræk et par revner..

Billede

Billede

Billede

Kan turboen betragtes som død? Eller er disse revner en selvfølge på en gammel Garrett T3?..

Laderen laver ellers fint tryk og alting...
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Jeg tror ikke du kan finde et hus uden revner. Jeg har ganske vist et liggende, men det er nærmest et lykketræf.

Hvis turboen fungerer, så lad revnerne være hvor de er.
Det er muligt at svejse dem op igen og planfræse huset(done it), men det er rent kosmetik.

Revnerne plejer at lukke sammen når turboen ellers er varm, så hvis der ingen endeslør er, så vær du bare glad for den som den er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#3 Indlæg af svan »

lige præcis, de T3'ere jeg har haft kørt med, har alle haft præcis de samme revner, og kørt alligevel.

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#4 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ok, så tager jeg den med ro og får den monteret igen. For den fejler ellers ikke noget. Den laver fint tryk, og ingen blå røg eller lignende :)

...Så kan den få lov at snurre et par 100.000 igen. De er jo ellers ikke til at slide op, de gamle Garrett T3 :wink:
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

Er det en .63 udstødningshus på en alm T3 ?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#6 Indlæg af Volvo-Dennis »

Den "lille" T3'er (TB0363, TB0326), som er standard monteret på de gamle 700 volvoer, har en udstødnings A/R på 48. Og kompressor A/R på 42.
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar