Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 07:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jun 2012, 20:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej Folkens.

I dag hev jeg lige turboen af Volvo'en, der var var en støttebolt som var knækket, og det ville jeg have fikset.. Da jeg får "wastegate-huset" af møllen, ser jeg til min skræk et par revner..

Billede

Billede

Billede

Kan turboen betragtes som død? Eller er disse revner en selvfølge på en gammel Garrett T3?..

Laderen laver ellers fint tryk og alting...

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 07:14 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg tror ikke du kan finde et hus uden revner. Jeg har ganske vist et liggende, men det er nærmest et lykketræf.

Hvis turboen fungerer, så lad revnerne være hvor de er.
Det er muligt at svejse dem op igen og planfræse huset(done it), men det er rent kosmetik.

Revnerne plejer at lukke sammen når turboen ellers er varm, så hvis der ingen endeslør er, så vær du bare glad for den som den er.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 08:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
lige præcis, de T3'ere jeg har haft kørt med, har alle haft præcis de samme revner, og kørt alligevel.

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 18:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ok, så tager jeg den med ro og får den monteret igen. For den fejler ellers ikke noget. Den laver fint tryk, og ingen blå røg eller lignende :)

...Så kan den få lov at snurre et par 100.000 igen. De er jo ellers ikke til at slide op, de gamle Garrett T3 :wink:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2012, 19:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Er det en .63 udstødningshus på en alm T3 ?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jun 2012, 15:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Den "lille" T3'er (TB0363, TB0326), som er standard monteret på de gamle 700 volvoer, har en udstødnings A/R på 48. Og kompressor A/R på 42.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team