Tuning og afgift ? igen igen :)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

Tuning og afgift ? igen igen :)

#1 Indlæg af MKuhre »

Hvordan ligger landet med tuning af bil der er ind reg. med turbo ? der har været mange indlæg om dette, det ved jeg godt :) men jeg prøver at finde en der har været møllen igennem der ved hvad det drejer sig om, da reglerne er meget kryptiske.
Min bil skal snart på vejene igen efter 2års arbejde med motoren, og kan sige så meget, at den ikke længere har 245 hk, dog er den stadig mere eller mindre en 3sgte 2.0 turbo, dog er effekten steget med 1++%, hvordan ligger landet så med hensyn til afgift, og skat ? effekten kan reguleres, og den kommer "kun" til at yde ca 20% +,- til vej brug.

mit spørgsmål er så, er det identitets skifte, eller om syn og en bøde, hvis skatte far kommer på besøg ?

bilen har 3sgte krumtap, så den er stadig 2.0, så volumen er ikke forøget :)

bilen er født og ind reg. 3sgte 2.0 turbo, det er altså ikke en Gti 3sgte ombygning :)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Hvordan dokumenterer du bilens egnethed til den nye effekt?

Jeg kunne forestille mig at Toyota måske ikke var helt frisk på skrive ok for 245 +100% oveni.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#4 Indlæg af -Pedersen- »

Vil jo mene at du bare skal køre til syn og se hvad de siger.
Vores synsmand kan godt brumme lidt, hvis der er stor frontmonteret intercooler osv.

Men nu hvor motoren er født orginal som turbo, tror jeg da udminbart ikke at de vil stille de store spørgsmål.

Hvad årgang er bilen ?
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

det er ikke det store problem at syne sådan en bil. problemet er at gøre den lovlig.
MVH søren
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#6 Indlæg af -Pedersen- »

Definer lovlig :?:

De 20% kalder vores synsmand et "skøn".
Dog bliver det straks værre hvis bilen er af nyere dato, da der kommer helt andre regler for forurening på dem,.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

prøv at læs hele denne tråd. bag efter kan du spørge din synsmand hvad han vil lægge navn (og arbejde) til.
skøn... ja det ville være skønt. men det er nærmere papir fra bilens off. importør der gælder. i dette tilfælde toyota dk.
MVH søren
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#8 Indlæg af MKuhre »

jeg ved at toyota ikke er til at snakke med :D jeg havde et farligt hyr med at fremskaffe en data erklæring på bilen da jeg importerede den. nu kan bilen yde 1++% over, men dette skal den til "hverdag" da den har regulerebart ladetryk, der kræver at bilen er slukket når der stilles på det, ( hvilket skulle gøre det mere okay )

bilen er en 94'er hvilket gjorde det en LILLE smule mere enkelt da den skulle ind i landet, da den er født uden airbags og abs. men regner også med at tage den med en synes mand, dog tror jeg ikke de vil tage den hvidt som den står da den larmer for meget, samt har ny placering af intercooler og indsugnings manifold :)

men ville bare høre om de tog det som identitets skifte, da dette kan blive meget dyrt jo.
men regner ikke med det efter som den er født med 2.0 turbo 3sgte, og reg. som en 3gen 245 hk gts model, der er toyota's kraftigste mr2'er, men man kan aldrig vid med de danske regler.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Identitet skifte, kræver jo du laver den om til en tilsvarende anden model.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#10 Indlæg af MKuhre »

eller en der ikke eksisterer lige som ham i fiesta'en :D så det er svært at sige hvor grænsen ligger :)
Besvar