Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 mar 2012, 10:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Hvordan ligger landet med tuning af bil der er ind reg. med turbo ? der har været mange indlæg om dette, det ved jeg godt :) men jeg prøver at finde en der har været møllen igennem der ved hvad det drejer sig om, da reglerne er meget kryptiske.
Min bil skal snart på vejene igen efter 2års arbejde med motoren, og kan sige så meget, at den ikke længere har 245 hk, dog er den stadig mere eller mindre en 3sgte 2.0 turbo, dog er effekten steget med 1++%, hvordan ligger landet så med hensyn til afgift, og skat ? effekten kan reguleres, og den kommer "kun" til at yde ca 20% +,- til vej brug.

mit spørgsmål er så, er det identitets skifte, eller om syn og en bøde, hvis skatte far kommer på besøg ?

bilen har 3sgte krumtap, så den er stadig 2.0, så volumen er ikke forøget :)

bilen er født og ind reg. 3sgte 2.0 turbo, det er altså ikke en Gti 3sgte ombygning :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 12:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Du skal nok en smut forbi http://www.jotuning.dk/konstruktive-aendringer.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 13:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvordan dokumenterer du bilens egnethed til den nye effekt?

Jeg kunne forestille mig at Toyota måske ikke var helt frisk på skrive ok for 245 +100% oveni.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 15:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Vil jo mene at du bare skal køre til syn og se hvad de siger.
Vores synsmand kan godt brumme lidt, hvis der er stor frontmonteret intercooler osv.

Men nu hvor motoren er født orginal som turbo, tror jeg da udminbart ikke at de vil stille de store spørgsmål.

Hvad årgang er bilen ?

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 15:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er ikke det store problem at syne sådan en bil. problemet er at gøre den lovlig.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 16:20 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Definer lovlig :?:

De 20% kalder vores synsmand et "skøn".
Dog bliver det straks værre hvis bilen er af nyere dato, da der kommer helt andre regler for forurening på dem,.

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 18:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at læs hele denne tråd. bag efter kan du spørge din synsmand hvad han vil lægge navn (og arbejde) til.
skøn... ja det ville være skønt. men det er nærmere papir fra bilens off. importør der gælder. i dette tilfælde toyota dk.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 18:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
jeg ved at toyota ikke er til at snakke med :D jeg havde et farligt hyr med at fremskaffe en data erklæring på bilen da jeg importerede den. nu kan bilen yde 1++% over, men dette skal den til "hverdag" da den har regulerebart ladetryk, der kræver at bilen er slukket når der stilles på det, ( hvilket skulle gøre det mere okay )

bilen er en 94'er hvilket gjorde det en LILLE smule mere enkelt da den skulle ind i landet, da den er født uden airbags og abs. men regner også med at tage den med en synes mand, dog tror jeg ikke de vil tage den hvidt som den står da den larmer for meget, samt har ny placering af intercooler og indsugnings manifold :)

men ville bare høre om de tog det som identitets skifte, da dette kan blive meget dyrt jo.
men regner ikke med det efter som den er født med 2.0 turbo 3sgte, og reg. som en 3gen 245 hk gts model, der er toyota's kraftigste mr2'er, men man kan aldrig vid med de danske regler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 19:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Identitet skifte, kræver jo du laver den om til en tilsvarende anden model.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 mar 2012, 20:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
eller en der ikke eksisterer lige som ham i fiesta'en :D så det er svært at sige hvor grænsen ligger :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team