kontrol af motor volvo t5
Redaktør: Moderatorer
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
kontrol af motor volvo t5
jeg købte en volvo b5234t3 for et stykke tid siden meget billigt
har aldrig hørt den køre så ved ikke noget om den....
overvejer atligge den i min 850
når jeg nu åbner er der nogle tegn jeg skal kigge efter gider ikke ligge en motor i som skal ud om 3mdr...
har aldrig hørt den køre så ved ikke noget om den....
overvejer atligge den i min 850
når jeg nu åbner er der nogle tegn jeg skal kigge efter gider ikke ligge en motor i som skal ud om 3mdr...
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Tjek kompression på den først og fremmest. Skift olie og se efter metal glitter i olien. Tjek turboen efter slør, op og ned må der være ca 1mm på langs med akslen må der ikke være noget. Skift pakdåsen bag svinghjulet. Og rens ånderørs systemet for snask. Så er du klar.. hvis den har gået langt er de hydrauliske løftere nok slidt og så tikker den.. var det ikke noget med en hel t5 i stedet

Fri bane fuld hane! 
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Volvo
Jeg har en dejlig Volvo
Jeg kender ikke motoren.. Turboen er der ingen slør i og ingen glimmer i olien kender heller ikke km.
Overvejer at åbne den smide nye ringe og lejer i og nye pakninger over det hele.. Er glad for bilen og den skal gerne køre længe endnu
Jeg kender ikke motoren.. Turboen er der ingen slør i og ingen glimmer i olien kender heller ikke km.
Overvejer at åbne den smide nye ringe og lejer i og nye pakninger over det hele.. Er glad for bilen og den skal gerne køre længe endnu
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Med al respekt, overvej at lade den være som den er, hvis den ikke er defekt.
Preventiv udskiftning af de nævnte "sliddele" har igennem tiden kostet en del motorer uden grund.
Preventiv udskiftning af de nævnte "sliddele" har igennem tiden kostet en del motorer uden grund.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad har du da hørt??
Med de km er der ingen grund til at skifte noget inde i motoren!!!
Krumtapshus ventilationns systemet kan slamme til.
Så rens det.
Og jeg mener det blev forbedret på et tidspunkt.
MVH
Morten
Med de km er der ingen grund til at skifte noget inde i motoren!!!
Krumtapshus ventilationns systemet kan slamme til.
Så rens det.
Og jeg mener det blev forbedret på et tidspunkt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html