kontrol af motor volvo t5

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

kontrol af motor volvo t5

#1 Indlæg af lassetn »

jeg købte en volvo b5234t3 for et stykke tid siden meget billigt

har aldrig hørt den køre så ved ikke noget om den....

overvejer atligge den i min 850
når jeg nu åbner er der nogle tegn jeg skal kigge efter gider ikke ligge en motor i som skal ud om 3mdr...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

Tjek kompression på den først og fremmest. Skift olie og se efter metal glitter i olien. Tjek turboen efter slør, op og ned må der være ca 1mm på langs med akslen må der ikke være noget. Skift pakdåsen bag svinghjulet. Og rens ånderørs systemet for snask. Så er du klar.. hvis den har gået langt er de hydrauliske løftere nok slidt og så tikker den.. var det ikke noget med en hel t5 i stedet :) 8)
Fri bane fuld hane! :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

Volvo

#3 Indlæg af lassetn »

Jeg har en dejlig Volvo

Jeg kender ikke motoren.. Turboen er der ingen slør i og ingen glimmer i olien kender heller ikke km.
Overvejer at åbne den smide nye ringe og lejer i og nye pakninger over det hele.. Er glad for bilen og den skal gerne køre længe endnu
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Med al respekt, overvej at lade den være som den er, hvis den ikke er defekt.

Preventiv udskiftning af de nævnte "sliddele" har igennem tiden kostet en del motorer uden grund.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#5 Indlæg af lassetn »

Kender ikke motoren overhovedet har fået at vide den har kørt 160000 og kørte da bilen blev skadet
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

det er i så fald jo ingenting. i hvert fald ingen grund til at åbne den.
MVH søren
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#7 Indlæg af lassetn »

Heller ikke tvivlen og at det kun er noget man har hørt..?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

Min har gået 410000 km og spinder stadig.... Så jeg ville heller ikke åbne den... Hvis det så skulle vise sig at den er helt død tager det ikke lang tid at skifte motor..
Fri bane fuld hane! :-)
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#9 Indlæg af lassetn »

tror bare at jeg skifter alle de pakdåser der er nemme at komme til
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#10 Indlæg af Morten VJ »

Hvad har du da hørt??
Med de km er der ingen grund til at skifte noget inde i motoren!!!
Krumtapshus ventilationns systemet kan slamme til.
Så rens det.
Og jeg mener det blev forbedret på et tidspunkt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar