dårlig motorgang på M20b29 WTF??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

dårlig motorgang på M20b29 WTF??

#1 Indlæg af Smyssen »

hey gutter, er stadig igang med at få min hjemmebyggede 2.9 M20 motor til at køre ordentligt. den kan næsten stå i tomgang, men går meget dårligt, den vil heller ikke tage gas.

vi har fejlsøgt FLG:

gennemgang på ALLE sensore og ledninger - Intet problem
Testet kompression (13:1) - Intet problem - Intet problem
tandrem står som den skal
tændrør - fejler intet
tændingssystem - fejlfrit

kører med std benz. regulator + en regulerbar regulator dog kun med vaccum på den regulerbare, dog har dne kørt med det før uden problemer.

motoren har kørt før og da det kolde vejr begyndte startede problemerne :S

har ikke flere ideer? ... har kæmpet med den motor i snart 5 måneder, så hvis nogen har en løsning så hold jer ikke tilbage :D
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Brug een regulator, og ikke 2 i serie.
Der er vel det første!!
Og at org regulatoren ikke har vakum det er fejl.
Men kun en regulator, det er det sikreste.
Dernæst køb en Wideband sensor, så ved du hvad motoren få af benzin.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

men...

#3 Indlæg af Smyssen »

min bil kører ikek med lambda, så skal hele udstødningen laves om hvis der skal lambda i, da den kører 2x2" og de ikke trykudligner nogle steder. + den HAR kørt 100%, så hvorfor skulel lambdaen give problemer nu ?

kører med m50b28 dyser der er bygget til 3bars benzin, og den org regultor giver kun 2.5 bar.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Uden en wideband løsning så kører du noget i blinde.
Medmindre du har en transportabel co måler.
Sonden behøver kun at sidde i et af rørene.

Har du kontrolleret benzintrykket igen?
En billig kina regulator, kan meget nemt gå i stykker.
Problemet med at koble regulatorne som du har gjort.
Er at trykket er for højt i tomgang/dellast.
Dit mindste tryk er på 2,5bar, hvor det egentligt burde være ca. 2,3 bar.
Benzintryk regulatorens opgave er at holde trykket, konstant ift. indsugnings trykket.
Og denne funktion har du delvist fjernet, ved ikke at have den originale regulator koblet til indsugningen.

MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

så du mener...

#5 Indlæg af Smyssen »

jeg kun behøver en lambdasonde i til de 3 af cylindrene (det ene af to rør i udst.) go så piller min regulerbare regulator af og kører std regulator i stedet?

for dyserne er bygget til 3 bar, og den org regulator giver kun 2.5
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Hvorfor udskifter du ikke den originale 2,5 bar med en regulator på 3 bar??
De findes på mange biler.
Og mange steder.
Feks her.
http://www.ebay.com/itm/13531722040-Bos ... 19c38ddf3c
og her
http://www.schmiedmann.dk/3er_serien/E3 ... .htm#14898
Og garenteret findes de også hos ophuggere!!

MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

#7 Indlæg af Smyssen »

Havde bare en regulerbar liggende men piller den regulerbare af igen og håber på en forbedring
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#8 Indlæg af michael f »

det lyder altså lidt som om du har en fejl på noget ledningsnet eller sensore alligevel - jeg ville nok lige gå den efter igen..!
hva motorstyring kører den med? den originale motronic med mængdemåler? i givet fald, er du sikker på den mængdemåler virker..?
Smyssen
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 18 okt 2011, 00:27

#9 Indlæg af Smyssen »

alt el virker :S det er derfor jeg så småt har opgivet, for aner virkelig ikke hvor fejlen ligger :S

go problemet er: DEN HAR KØRT som den står, så hvorfor den ikke vil længere...fatter jeg ikke
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

ok, hvis alt el virker, så er det jo et mekanisk problem du har.

At splitte den ad indtil du finder den ikke-elektrisk fejl er vel eneste udvej.


Tror nu stadigt ikke på at det er en ikke-elektrisk fejl du har, men hvis du er sikker, så har du næsten givet næste step selv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar