Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 03 mar 2012, 18:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
hey gutter, er stadig igang med at få min hjemmebyggede 2.9 M20 motor til at køre ordentligt. den kan næsten stå i tomgang, men går meget dårligt, den vil heller ikke tage gas.

vi har fejlsøgt FLG:

gennemgang på ALLE sensore og ledninger - Intet problem
Testet kompression (13:1) - Intet problem - Intet problem
tandrem står som den skal
tændrør - fejler intet
tændingssystem - fejlfrit

kører med std benz. regulator + en regulerbar regulator dog kun med vaccum på den regulerbare, dog har dne kørt med det før uden problemer.

motoren har kørt før og da det kolde vejr begyndte startede problemerne :S

har ikke flere ideer? ... har kæmpet med den motor i snart 5 måneder, så hvis nogen har en løsning så hold jer ikke tilbage :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2012, 19:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Brug een regulator, og ikke 2 i serie.
Der er vel det første!!
Og at org regulatoren ikke har vakum det er fejl.
Men kun en regulator, det er det sikreste.
Dernæst køb en Wideband sensor, så ved du hvad motoren få af benzin.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: men...
Indlæg: 03 mar 2012, 20:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
min bil kører ikek med lambda, så skal hele udstødningen laves om hvis der skal lambda i, da den kører 2x2" og de ikke trykudligner nogle steder. + den HAR kørt 100%, så hvorfor skulel lambdaen give problemer nu ?

kører med m50b28 dyser der er bygget til 3bars benzin, og den org regultor giver kun 2.5 bar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2012, 08:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Uden en wideband løsning så kører du noget i blinde.
Medmindre du har en transportabel co måler.
Sonden behøver kun at sidde i et af rørene.

Har du kontrolleret benzintrykket igen?
En billig kina regulator, kan meget nemt gå i stykker.
Problemet med at koble regulatorne som du har gjort.
Er at trykket er for højt i tomgang/dellast.
Dit mindste tryk er på 2,5bar, hvor det egentligt burde være ca. 2,3 bar.
Benzintryk regulatorens opgave er at holde trykket, konstant ift. indsugnings trykket.
Og denne funktion har du delvist fjernet, ved ikke at have den originale regulator koblet til indsugningen.

MVH
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2012, 12:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
jeg kun behøver en lambdasonde i til de 3 af cylindrene (det ene af to rør i udst.) go så piller min regulerbare regulator af og kører std regulator i stedet?

for dyserne er bygget til 3 bar, og den org regulator giver kun 2.5


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2012, 13:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvorfor udskifter du ikke den originale 2,5 bar med en regulator på 3 bar??
De findes på mange biler.
Og mange steder.
Feks her.
http://www.ebay.com/itm/13531722040-Bos ... 19c38ddf3c
og her
http://www.schmiedmann.dk/3er_serien/E3 ... .htm#14898
Og garenteret findes de også hos ophuggere!!

MVH
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2012, 14:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
Havde bare en regulerbar liggende men piller den regulerbare af igen og håber på en forbedring


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2012, 22:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
det lyder altså lidt som om du har en fejl på noget ledningsnet eller sensore alligevel - jeg ville nok lige gå den efter igen..!
hva motorstyring kører den med? den originale motronic med mængdemåler? i givet fald, er du sikker på den mængdemåler virker..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2012, 17:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 17 okt 2011, 23:27
Indlæg: 70
alt el virker :S det er derfor jeg så småt har opgivet, for aner virkelig ikke hvor fejlen ligger :S

go problemet er: DEN HAR KØRT som den står, så hvorfor den ikke vil længere...fatter jeg ikke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2012, 21:18 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ok, hvis alt el virker, så er det jo et mekanisk problem du har.

At splitte den ad indtil du finder den ikke-elektrisk fejl er vel eneste udvej.


Tror nu stadigt ikke på at det er en ikke-elektrisk fejl du har, men hvis du er sikker, så har du næsten givet næste step selv.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team