Hvad kan en LS1 motor klares til ca?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

Hvad kan en LS1 motor klares til ca?

#1 Indlæg af Jack »

Hey, har i et stykke tid gået og tænkt over hvad sådan en ls1 motor med ledningsnet og ecu ca kan gøres til?
Nogle der har nogle erfaringer med og få en hjem fra usa?
Har ikke gjort mig de helt store tanker om hvilken model af dem det lige præsic er jeg ønsker. Har ikke helt sat mig nok ind i dem endnu. Syntes der er en del forskel om de ligger i den ene eller anden model.

Mvh Jack
/Jack
Nissan 200sx S14a
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

Du behøver ikke og skal helt til usa. Du ka nøjes med og tage til Europa´s svar på USA, nemlig Sverige.

En hurtig søgning på blocket.se feks gav denne her:

http://www.blocket.se/orebro/LS1_motor_ ... ?ca=21&w=3
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

hvis det er en ls1 du vil have er der reelt kun en type motor. vil du have hele ledningsnet med? eller er det kun motorledningsnet for at lægge motor i driftbil? skal du have en manuel gearkasse med? altså en t56.
har en bil stående med disse ting i. den har jeg i flere år tænkt på at lægge noget nyere (nok ls3) i......
MVH søren
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvilken vogn er det, lqs?
Her i US swapper mange LS3 heads over på LS2 motorer, da de eftersigende flower rigtigt fint. Kombineret med en knast og headers og en tune laver man hurtigt 450whp (amerikanske, naturligvis) på en LS2.
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#5 Indlæg af Jack »

lqs skrev:hvis det er en ls1 du vil have er der reelt kun en type motor. vil du have hele ledningsnet med? eller er det kun motorledningsnet for at lægge motor i driftbil? skal du have en manuel gearkasse med? altså en t56.
har en bil stående med disse ting i. den har jeg i flere år tænkt på at lægge noget nyere (nok ls3) i......
MVH søren


Hej Søren, ja gerne ledningsnet for har ladet mig hører med org ledningsnet og ecu, kan der for ca 3000kr købes grej til og kunne ændre i den org ecu(hvis det en dag skulle blive nødvendig)
Ja har set en del på de T56, eneste minus er jeg syntes jeg så vægten var 65-70kg, men hvis jeg for den godt ind på midten af bilen går det nok. Plus har kun hørt godt om den gearkasse.
Har du nogen ide i hvad sådan en omgang ca står i? Eller kan vi evt tage den i en PM.

Mvh Jack
/Jack
Nissan 200sx S14a
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#6 Indlæg af lqs »

1998 camaro. med motorstyrring og motorledningsnet er vi på 30.000kr altså med gearkasse, svinghjul og kobling.
det er ikke en skadet bil, så behøver stadig resten af ledningsnet til den nyere motor.
ang de nye planer, så har jeg nogen ls7 toppe. enten bruger jeg dem. sammen med en bygget motor på 6,2liter ca, eller også køber jeg komplet ny ls3 motor.
MVH søren
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

ang vægt og størrelse. så er motoren jo faktisk både let og kompakt, den er kort og af alu. gearkassen er stor, men den er også stærk.
MVH søren
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#8 Indlæg af jens »

LM7 motoren på 5.3 liter kan fås meget billigere 8000-12000 kr og går næsten lige så godt.
Hvis der skal tunes med l92/ls3 topper skal det være minimum 6 liters blok = 4" boring ellers støder ventilerne på blokken. Det er kun den første årgang ls1 der ikke har elektrisk gasspjæld.
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#9 Indlæg af Martin! »

jens skrev:LM7 motoren på 5.3 liter kan fås meget billigere 8000-12000 kr og går næsten lige så godt.
Hvis der skal tunes med l92/ls3 topper skal det være minimum 6 liters blok = 4" boring ellers støder ventilerne på blokken. Det er kun den første årgang ls1 der ikke har elektrisk gasspjæld.


Hey jens..

Har du nogen ide om, hvad der findes af manuel gearkasser til sådan en LM7 motor..???

Og de 8000-12000kr er det en ca pris i usa eller..???

Mvh. Martin..
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#10 Indlæg af jens »

Min kammerat gav 8000 for en motor i Danmark. Den sidste til salg kostede 12000. Det er samme design som ls1 bare mindre boring. Svinghjul og gear passer altså fra feks en 98 camaro.
Corvette c5/6 bruger transaksel.
Tremec laver 5 trins tko500 / 600 med løst koblingshus.
Det skal dog siges at det ikke er alle 5.3 der har alu blok. Der står på nettet at den hedder lm4 / L33. Min kammerat har købt hans for at være en lm7. Kan være en misforståelse fra sælgers side.
http://www.ebay.com/itm/5-3-LITER-VORTE ... 2ebabe4180
Besvar