Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 17:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 jan 2012, 15:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey, har i et stykke tid gået og tænkt over hvad sådan en ls1 motor med ledningsnet og ecu ca kan gøres til?
Nogle der har nogle erfaringer med og få en hjem fra usa?
Har ikke gjort mig de helt store tanker om hvilken model af dem det lige præsic er jeg ønsker. Har ikke helt sat mig nok ind i dem endnu. Syntes der er en del forskel om de ligger i den ene eller anden model.

Mvh Jack

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2012, 16:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Du behøver ikke og skal helt til usa. Du ka nøjes med og tage til Europa´s svar på USA, nemlig Sverige.

En hurtig søgning på blocket.se feks gav denne her:

http://www.blocket.se/orebro/LS1_motor_ ... ?ca=21&w=3

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2012, 18:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis det er en ls1 du vil have er der reelt kun en type motor. vil du have hele ledningsnet med? eller er det kun motorledningsnet for at lægge motor i driftbil? skal du have en manuel gearkasse med? altså en t56.
har en bil stående med disse ting i. den har jeg i flere år tænkt på at lægge noget nyere (nok ls3) i......
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2012, 19:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvilken vogn er det, lqs?
Her i US swapper mange LS3 heads over på LS2 motorer, da de eftersigende flower rigtigt fint. Kombineret med en knast og headers og en tune laver man hurtigt 450whp (amerikanske, naturligvis) på en LS2.
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2012, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
lqs skrev:
hvis det er en ls1 du vil have er der reelt kun en type motor. vil du have hele ledningsnet med? eller er det kun motorledningsnet for at lægge motor i driftbil? skal du have en manuel gearkasse med? altså en t56.
har en bil stående med disse ting i. den har jeg i flere år tænkt på at lægge noget nyere (nok ls3) i......
MVH søren


Hej Søren, ja gerne ledningsnet for har ladet mig hører med org ledningsnet og ecu, kan der for ca 3000kr købes grej til og kunne ændre i den org ecu(hvis det en dag skulle blive nødvendig)
Ja har set en del på de T56, eneste minus er jeg syntes jeg så vægten var 65-70kg, men hvis jeg for den godt ind på midten af bilen går det nok. Plus har kun hørt godt om den gearkasse.
Har du nogen ide i hvad sådan en omgang ca står i? Eller kan vi evt tage den i en PM.

Mvh Jack

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 jan 2012, 22:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
1998 camaro. med motorstyrring og motorledningsnet er vi på 30.000kr altså med gearkasse, svinghjul og kobling.
det er ikke en skadet bil, så behøver stadig resten af ledningsnet til den nyere motor.
ang de nye planer, så har jeg nogen ls7 toppe. enten bruger jeg dem. sammen med en bygget motor på 6,2liter ca, eller også køber jeg komplet ny ls3 motor.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2012, 00:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ang vægt og størrelse. så er motoren jo faktisk både let og kompakt, den er kort og af alu. gearkassen er stor, men den er også stærk.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2012, 14:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
LM7 motoren på 5.3 liter kan fås meget billigere 8000-12000 kr og går næsten lige så godt.
Hvis der skal tunes med l92/ls3 topper skal det være minimum 6 liters blok = 4" boring ellers støder ventilerne på blokken. Det er kun den første årgang ls1 der ikke har elektrisk gasspjæld.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2012, 22:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
jens skrev:
LM7 motoren på 5.3 liter kan fås meget billigere 8000-12000 kr og går næsten lige så godt.
Hvis der skal tunes med l92/ls3 topper skal det være minimum 6 liters blok = 4" boring ellers støder ventilerne på blokken. Det er kun den første årgang ls1 der ikke har elektrisk gasspjæld.


Hey jens..

Har du nogen ide om, hvad der findes af manuel gearkasser til sådan en LM7 motor..???

Og de 8000-12000kr er det en ca pris i usa eller..???

Mvh. Martin..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2012, 08:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Min kammerat gav 8000 for en motor i Danmark. Den sidste til salg kostede 12000. Det er samme design som ls1 bare mindre boring. Svinghjul og gear passer altså fra feks en 98 camaro.
Corvette c5/6 bruger transaksel.
Tremec laver 5 trins tko500 / 600 med løst koblingshus.
Det skal dog siges at det ikke er alle 5.3 der har alu blok. Der står på nettet at den hedder lm4 / L33. Min kammerat har købt hans for at være en lm7. Kan være en misforståelse fra sælgers side.
http://www.ebay.com/itm/5-3-LITER-VORTE ... 2ebabe4180


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team