Tunet Celica sætter ud ved belastning
Redaktør: Moderatorer
-
Kenn Christensen
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Tunet Celica sætter ud ved belastning
Hej PowerForum.
Jeg er den (u)lykkelige ejer at en Toyota Celica 2,0 T20 som er monteret med Garret Turbo andre knastaksler smedede stempler osv osv. Listen er lang, men den skulle når den er trimmet korrekt ind yde ca. 340 HK.
Mit problem er at den pludselig er begyndt at sætte voldsomt ud hvis jeg presser den. Først troede jeg det var benzin trykket da den kun viser 2 bars tryk. Nu har jeg så skiftet bezintryksregulatoren da der kom en mislyd fra den (raslede) Men resultatet er stadig kun 2 bars tryk..? Hvis jeg kører bilen som en almindelig bil kører den rimeligt ok, men hvis jeg klapper speederen i bund så lyder der et brag bagud og den sætter voldsomt ud. Og lambde tallet ryger op på 16 som er max på uret.. Kører jeg normalt og presser den stille og roligt kører den som sagt rimeligt og tallene ligger på 10,50 - 12 90. Turbo trykket er normalt, olietrykket ligeledes, men benzintrykket vil ikke over 2 bar. Nogle bud til en frustreret Celica.?
Kenn C
Jeg er den (u)lykkelige ejer at en Toyota Celica 2,0 T20 som er monteret med Garret Turbo andre knastaksler smedede stempler osv osv. Listen er lang, men den skulle når den er trimmet korrekt ind yde ca. 340 HK.
Mit problem er at den pludselig er begyndt at sætte voldsomt ud hvis jeg presser den. Først troede jeg det var benzin trykket da den kun viser 2 bars tryk. Nu har jeg så skiftet bezintryksregulatoren da der kom en mislyd fra den (raslede) Men resultatet er stadig kun 2 bars tryk..? Hvis jeg kører bilen som en almindelig bil kører den rimeligt ok, men hvis jeg klapper speederen i bund så lyder der et brag bagud og den sætter voldsomt ud. Og lambde tallet ryger op på 16 som er max på uret.. Kører jeg normalt og presser den stille og roligt kører den som sagt rimeligt og tallene ligger på 10,50 - 12 90. Turbo trykket er normalt, olietrykket ligeledes, men benzintrykket vil ikke over 2 bar. Nogle bud til en frustreret Celica.?
Kenn C
-
Kenn Christensen
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Tunet Celica
Hej K-FINN
Jeg har talt med en mekaniker og det er hans næste skridt at prøve at måle trykket som benzinpumpen yder.. Han tror det er den der ikke yder tryk nok.. Er fejlen ikke der er han lidt i vildrede, og er begyndt at snakke om motorstyring.. Det skal indrømmes at det er et projekt jeg nok ikke skulle have begyndt på da jeg ikke selv har et klap forstand på det, eller jo til husbehov, men når det er så kompliseret som dette ja så er jeg på den.. Så jeg søger lidt råd og vejledning.
Kenn C
Jeg har talt med en mekaniker og det er hans næste skridt at prøve at måle trykket som benzinpumpen yder.. Han tror det er den der ikke yder tryk nok.. Er fejlen ikke der er han lidt i vildrede, og er begyndt at snakke om motorstyring.. Det skal indrømmes at det er et projekt jeg nok ikke skulle have begyndt på da jeg ikke selv har et klap forstand på det, eller jo til husbehov, men når det er så kompliseret som dette ja så er jeg på den.. Så jeg søger lidt råd og vejledning.
Kenn C
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
..
Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.
Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint
Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Re: ..
BANDIT skrev:Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.
Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint
Hvorfor skal der være tryk i returslangen?
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- BANDIT
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
- Geografisk sted: Sønderjylland
Saab-Daniel skrev:Så det var altså trykket i fuel-railen der var for lavt.
Der er vel forskel
/Daniel
Jo det den kunne jo ikke følge med til at levere nok benzin under belastning, ergo må trykket jo også falde i takt med. Vi har ikke målt trykket, men blot konkluderet ud af mængden fra returen at pumpen var defekt. Og det var den sørme.
A3 -99 1.8T Quattro
S3 Optimeret
S3 Optimeret
-
Kenn Christensen
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Tunet Celica sætter ud ved belastning
Hej alle.
Der var stor enighed om at det måtte være brændstoftilførslen der var galt med, og bingo..
Der var knækket en lille studs af benzinpumpen, eller den var næsten knækket af så den sendte det meste af benzintrykket "ved siden af".. Ny er bestilt og så håber jeg den spiller igen, men det skal jeg nok informere om.. Tak for de gavnlige råd..
Kenn C
Der var stor enighed om at det måtte være brændstoftilførslen der var galt med, og bingo..
Der var knækket en lille studs af benzinpumpen, eller den var næsten knækket af så den sendte det meste af benzintrykket "ved siden af".. Ny er bestilt og så håber jeg den spiller igen, men det skal jeg nok informere om.. Tak for de gavnlige råd..
Kenn C