Tunet Celica sætter ud ved belastning

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Kenn Christensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43

Tunet Celica sætter ud ved belastning

#1 Indlæg af Kenn Christensen »

Hej PowerForum.
Jeg er den (u)lykkelige ejer at en Toyota Celica 2,0 T20 som er monteret med Garret Turbo andre knastaksler smedede stempler osv osv. Listen er lang, men den skulle når den er trimmet korrekt ind yde ca. 340 HK.
Mit problem er at den pludselig er begyndt at sætte voldsomt ud hvis jeg presser den. Først troede jeg det var benzin trykket da den kun viser 2 bars tryk. Nu har jeg så skiftet bezintryksregulatoren da der kom en mislyd fra den (raslede) Men resultatet er stadig kun 2 bars tryk..? Hvis jeg kører bilen som en almindelig bil kører den rimeligt ok, men hvis jeg klapper speederen i bund så lyder der et brag bagud og den sætter voldsomt ud. Og lambde tallet ryger op på 16 som er max på uret.. Kører jeg normalt og presser den stille og roligt kører den som sagt rimeligt og tallene ligger på 10,50 - 12 90. Turbo trykket er normalt, olietrykket ligeledes, men benzintrykket vil ikke over 2 bar. Nogle bud til en frustreret Celica.?
Kenn C
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Havde du checket benzintrykket, når du klemte retur slange ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Kenn Christensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43

Tunet Celica

#3 Indlæg af Kenn Christensen »

Hej K-FINN
Jeg har talt med en mekaniker og det er hans næste skridt at prøve at måle trykket som benzinpumpen yder.. Han tror det er den der ikke yder tryk nok.. Er fejlen ikke der er han lidt i vildrede, og er begyndt at snakke om motorstyring.. Det skal indrømmes at det er et projekt jeg nok ikke skulle have begyndt på da jeg ikke selv har et klap forstand på det, eller jo til husbehov, men når det er så kompliseret som dette ja så er jeg på den.. Så jeg søger lidt råd og vejledning. :? :?
Kenn C
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#4 Indlæg af BANDIT »

Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.

Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

Re: ..

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

BANDIT skrev:Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.

Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint :)


Hvorfor skal der være tryk i returslangen?
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#6 Indlæg af BANDIT »

Tryk er måske for meget sagt, der kom meget lidt/næsten intet retur. Var det bedre..
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Så det var altså trykket i fuel-railen der var for lavt.
Der er vel forskel ;-)
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

det er noget mærkeligt noget med det brandstof. der skal både være tryk og mængde. ikke mange der forstår at måle det....
MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#9 Indlæg af BANDIT »

Saab-Daniel skrev:Så det var altså trykket i fuel-railen der var for lavt.
Der er vel forskel ;-)
/Daniel


Jo det den kunne jo ikke følge med til at levere nok benzin under belastning, ergo må trykket jo også falde i takt med. Vi har ikke målt trykket, men blot konkluderet ud af mængden fra returen at pumpen var defekt. Og det var den sørme.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Kenn Christensen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43

Tunet Celica sætter ud ved belastning

#10 Indlæg af Kenn Christensen »

Hej alle.
Der var stor enighed om at det måtte være brændstoftilførslen der var galt med, og bingo..
Der var knækket en lille studs af benzinpumpen, eller den var næsten knækket af så den sendte det meste af benzintrykket "ved siden af".. Ny er bestilt og så håber jeg den spiller igen, men det skal jeg nok informere om.. Tak for de gavnlige råd..
Kenn C
Besvar