Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 jan 2012, 20:56 
Offline

Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Indlæg: 3
Hej PowerForum.
Jeg er den (u)lykkelige ejer at en Toyota Celica 2,0 T20 som er monteret med Garret Turbo andre knastaksler smedede stempler osv osv. Listen er lang, men den skulle når den er trimmet korrekt ind yde ca. 340 HK.
Mit problem er at den pludselig er begyndt at sætte voldsomt ud hvis jeg presser den. Først troede jeg det var benzin trykket da den kun viser 2 bars tryk. Nu har jeg så skiftet bezintryksregulatoren da der kom en mislyd fra den (raslede) Men resultatet er stadig kun 2 bars tryk..? Hvis jeg kører bilen som en almindelig bil kører den rimeligt ok, men hvis jeg klapper speederen i bund så lyder der et brag bagud og den sætter voldsomt ud. Og lambde tallet ryger op på 16 som er max på uret.. Kører jeg normalt og presser den stille og roligt kører den som sagt rimeligt og tallene ligger på 10,50 - 12 90. Turbo trykket er normalt, olietrykket ligeledes, men benzintrykket vil ikke over 2 bar. Nogle bud til en frustreret Celica.?
Kenn C


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jan 2012, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Havde du checket benzintrykket, når du klemte retur slange ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel: Tunet Celica
Indlæg: 11 jan 2012, 21:09 
Offline

Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Indlæg: 3
Hej K-FINN
Jeg har talt med en mekaniker og det er hans næste skridt at prøve at måle trykket som benzinpumpen yder.. Han tror det er den der ikke yder tryk nok.. Er fejlen ikke der er han lidt i vildrede, og er begyndt at snakke om motorstyring.. Det skal indrømmes at det er et projekt jeg nok ikke skulle have begyndt på da jeg ikke selv har et klap forstand på det, eller jo til husbehov, men når det er så kompliseret som dette ja så er jeg på den.. Så jeg søger lidt råd og vejledning. :? :?
Kenn C


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 11 jan 2012, 23:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.

Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint :)

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 12 jan 2012, 04:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
BANDIT skrev:
Lyder meget som benzin pumpen. Min quattro lavede samme nummer 4 måneder siden og vi målte 20 hk mindre på rullefelt.

Retur trykket var for lavt, ny pumpe og nu kører den fint :)


Hvorfor skal der være tryk i returslangen?

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 12 jan 2012, 20:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Tryk er måske for meget sagt, der kom meget lidt/næsten intet retur. Var det bedre..

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 22:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Så det var altså trykket i fuel-railen der var for lavt.
Der er vel forskel ;-)
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2012, 23:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er noget mærkeligt noget med det brandstof. der skal både være tryk og mængde. ikke mange der forstår at måle det....
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2012, 18:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Saab-Daniel skrev:
Så det var altså trykket i fuel-railen der var for lavt.
Der er vel forskel ;-)
/Daniel


Jo det den kunne jo ikke følge med til at levere nok benzin under belastning, ergo må trykket jo også falde i takt med. Vi har ikke målt trykket, men blot konkluderet ud af mængden fra returen at pumpen var defekt. Og det var den sørme.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2012, 09:14 
Offline

Tilmeldt: 11 jan 2012, 20:43
Indlæg: 3
Hej alle.
Der var stor enighed om at det måtte være brændstoftilførslen der var galt med, og bingo..
Der var knækket en lille studs af benzinpumpen, eller den var næsten knækket af så den sendte det meste af benzintrykket "ved siden af".. Ny er bestilt og så håber jeg den spiller igen, men det skal jeg nok informere om.. Tak for de gavnlige råd..
Kenn C


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team