Styrring af VNT turbo med en bil født med nonVNT

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
275o
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2012, 21:57

Styrring af VNT turbo med en bil født med nonVNT

#1 Indlæg af 275o »

Jeg ejer en Focus 1.8 TDCI.

Jeg går og forsøger og få lidt mere power ud af den.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at smide en VNT turbo i den, for at få et jævnt træk over hele linjen!

Kan man få en VNT turbo der er mekanisk styret? Eller kan man lave noget så jeg kan styre det på anden måde?

Min focus kører originalt med en GT1749V.

Hvad kan i anbefale af turbo???
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Det meget brugt at montere et 52'er kompressor hjul, således. du får en gt1752 og jeg ved at på opel 1.9 cdti motor får du nemt 220hk...

er du sikker på du ikke køre med en vtn turbo allerede?
når du søger en GT1749V så er det en vtn turbo!
Billede
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#3 Indlæg af Mads B (dk) »

mekanisk VTN turbo fra 1.8TDCI

Billede
Billede
275o
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2012, 21:57

turbo

#4 Indlæg af 275o »

Ford sagde det var en solid turbo. De kan selvfølgelig tage fejl.

hvis nogen ved det bedre, så er det en 2003 model, med en 115 hk 1.8 tdci motor!

Hvis jeg skulle skifte hjulet, hvor får jeg så fat i sådan et, og hvordan er fremgangsmetoden? :)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

Re: turbo

#5 Indlæg af TB206HDI »

275o skrev:Ford sagde det var en solid turbo. De kan selvfølgelig tage fejl.

hvis nogen ved det bedre, så er det en 2003 model, med en 115 hk 1.8 tdci motor!

Hvis jeg skulle skifte hjulet, hvor får jeg så fat i sådan et, og hvordan er fremgangsmetoden? :)


Hvis det er en EDC15 motorstyring kan jeg formentlig godt chippe den..

Jeg har lavet en del VNT konverteringer efterhånden - alle kører på std. motorstyring.
275o
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2012, 21:57

vnt

#6 Indlæg af 275o »

Det kunne være lækkert! er du så af den overbevisning at det er en ikke VNT turbo der sidder på ?

Kan du chippe launchcontrol ind også?
275o
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2012, 21:57

Turbo type

#7 Indlæg af 275o »

Mads B (dk) skrev:mekanisk VTN turbo fra 1.8TDCI

Billede


Hvilken årgang er den turbo fra? Fordi jeg har fords egen 8v motor, hvor der er lavet en PSA motor, som er nyere, og helt sikkert med VNT
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

Mener nu bestemt at alle 1,8 8v diesel er den gamle p100 perkings diesel, dog med noget mere morderne el gejl på.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
275o
Indlæg: 5
Tilmeldt: 08 jan 2012, 21:57

#9 Indlæg af 275o »

Ja, lige præcis. det er nemlig en perkings med commonrail!

Hvordan fungere det med at sætte en 52´er på turboen?

Skal jeg så købe et kompresserhjul og kompressorhus fra en 1752?
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#10 Indlæg af TB206HDI »

Find ud af om det er en EDC15 motorstyring. :)

EDIT Hvis det er en 115hk'er så er det Delphi styring, den kan jeg ikke hjælpe dig med.
Besvar