Har ikke et konkret svar på dit spørgsmål, men jeg har en bekendt som fik monteret en T3/T4 kinalader på sin B230'er.
Da den så skulle køres ind på felt, blev den ved med at rende af med trykket. Den kunne ikke komme under 1.1-1.2 bar i tryk. Det var så fordi at hullet bag wastegate-klappen simpelthen var lavet for lille fra start, i kina-land. Så det endte med at endehuset blev afmonteret, og hullet fræst op så det passede med klappen.
Og så kom der styr på trykket..
Som sagt, ikke noget svar, men bare min 50 cents
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Jeg har set størrelser lige fra 26mm til 40mm Målt på ventilen.
Selve kanalen plejer at være min 4mm mindre.
Men jeg tror ikke wastegate størrelsen er hovedproblemet.
Det er nok nærmere at det er en twin scroll turbo, og at dømme efter billederne så er wastegaten kun koblet til den ene kanal.
Hvis motoren kører med en standart udstødnings manifold. så ville jeg starte med at fjerne væggen i turbinehuset, således at wastegaten ser hele huset. Og porte kanalen til wastegaten, hvis den er meget lille ift. ventilen.
Det kan i have ret i at hvis str passer helt forkert med opsætning kan der komme problemer, men syntes ikke en T3T4 eller T34 turbo burde være problemet her. Vil også mene den min kammerat har købt burde kunne klare den 2.3L Motor
Dog skal jeg ikke sige om jeg tager fejl på det her punkt, så meget viden har jeg desværre heller ikke. Det under mig bare at han ikke kan komme under 1.0bar, men som du selv påpeger har jeg slet ikke lige set det med twinscroll og med enkelt indløb på intern wastegate
Men vejen frem må da være en extern wastegate på 38mm så er man da sikker
Finn
Den GT30 Turbo rene sælger er det en du har kigget på eller set i gang ??