volvo b234f topstykke

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

volvo b234f topstykke

#1 Indlæg af MortenS »

Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo b234f topstykke

#2 Indlæg af HenrikGM »

MortenS skrev:Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?


Mere end nogen std volvo transmission vil være med til!

Lad toppen være. Den er god som den er. Indsuget er begrænsningen, men selv med den std manifold, så ser det sådan her ud:
http://www.youtube.com/watch?v=vw4SU-Wnp_o

Hvor meget power skal du have, og hvilke stumper regner du med at bruge?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

Re: volvo b234f topstykke

#3 Indlæg af MortenS »

HenrikGM skrev:
MortenS skrev:Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?


Mere end nogen std volvo transmission vil være med til!

Lad toppen være. Den er god som den er. Indsuget er begrænsningen, men selv med den std manifold, så ser det sådan her ud:
http://www.youtube.com/watch?v=vw4SU-Wnp_o

Hvor meget power skal du have, og hvilke stumper regner du med at bruge?



Dele jeg har hjemme er.

k1 plejlstænker
wiseco stempler
cometic ståltoppakning
1200cc lavohms dyser
2stk bosch 044 pumper
manifold med 48mm rør, laves til twinscroll.
getrag 265 gearkasse

mangler faktisk bare en mølle. planen er den skal kunne lave 600hk. alt over det er jo bare super.
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#5 Indlæg af MortenS »

Har da også en elring toppakning liggende, vis du mener den er bedre?

Har toppen ja, den er nede ved ll-autoteknik og blive set efter. han sliper ventiler, planer og trykprøver, og fjerner de værste støbekrater.

Blok har jeg også, det bliver en b230fk fra 1995, den er boret og klar til at få stempler i.

Plejlstænger er købt ved nordic turbo, han sagde de havde kørt over 750hk på dem? men han er jo sælger som alle andre.
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

MortenS skrev:Har da også en elring toppakning liggende, vis du mener den er bedre?

Har toppen ja, den er nede ved ll-autoteknik og blive set efter. han sliper ventiler, planer og trykprøver, og fjerner de værste støbekrater.

Blok har jeg også, det bliver en b230fk fra 1995, den er boret og klar til at få stempler i.

Plejlstænger er købt ved nordic turbo, han sagde de havde kørt over 750hk på dem? men han er jo sælger som alle andre.


Ville klart vælge Elring eller Goetze std pakning fremfor MLS typer på den motor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#7 Indlæg af MortenS »

HenrikGM skrev:Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?


Uddyb lige hvorfor du mener en cometic er dårlig? og motoren skal kunne køre med 2.0 bar ca og med 650hk
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

MortenS skrev:
HenrikGM skrev:Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?


Uddyb lige hvorfor du mener en cometic er dårlig? og motoren skal kunne køre med 2.0 bar ca og med 650hk


Hverken top eller blok er for volvos side lavet til at køre med den type pakning, men det er da ikke noget der ikke kan laves om. Snak med Cometic, de må kunne hoste nogle specs op som blok og top skal overholde.

Holder mig personligt til en <100kr dyr oem pakning, men det er smag og behag.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Hvorfor mener du egentligt at der skal en cometic i den motor?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#10 Indlæg af MortenS »

HenrikGM skrev:Hvorfor mener du egentligt at der skal en cometic i den motor?


Ren og skær fordi vi kan resikere den skal op på 2.5 bar who knows ;) og så vidt jeg er informeret så holder en standard el-ring til 1.8 right?
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Besvar