Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 nov 2011, 19:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2011, 20:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MortenS skrev:
Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?


Mere end nogen std volvo transmission vil være med til!

Lad toppen være. Den er god som den er. Indsuget er begrænsningen, men selv med den std manifold, så ser det sådan her ud:
http://www.youtube.com/watch?v=vw4SU-Wnp_o

Hvor meget power skal du have, og hvilke stumper regner du med at bruge?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2011, 20:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
HenrikGM skrev:
MortenS skrev:
Hvad kan en bone stock 16v topstykke flowe op til af hk, når den får hjælp af lidt trykladning? hvor meget vil det give at glatte alle støbekrater ud i topstykket, så man får en glat overflade?


Mere end nogen std volvo transmission vil være med til!

Lad toppen være. Den er god som den er. Indsuget er begrænsningen, men selv med den std manifold, så ser det sådan her ud:
http://www.youtube.com/watch?v=vw4SU-Wnp_o

Hvor meget power skal du have, og hvilke stumper regner du med at bruge?



Dele jeg har hjemme er.

k1 plejlstænker
wiseco stempler
cometic ståltoppakning
1200cc lavohms dyser
2stk bosch 044 pumper
manifold med 48mm rør, laves til twinscroll.
getrag 265 gearkasse

mangler faktisk bare en mølle. planen er den skal kunne lave 600hk. alt over det er jo bare super.

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 20:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 21:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Har da også en elring toppakning liggende, vis du mener den er bedre?

Har toppen ja, den er nede ved ll-autoteknik og blive set efter. han sliper ventiler, planer og trykprøver, og fjerner de værste støbekrater.

Blok har jeg også, det bliver en b230fk fra 1995, den er boret og klar til at få stempler i.

Plejlstænger er købt ved nordic turbo, han sagde de havde kørt over 750hk på dem? men han er jo sælger som alle andre.

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2011, 10:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MortenS skrev:
Har da også en elring toppakning liggende, vis du mener den er bedre?

Har toppen ja, den er nede ved ll-autoteknik og blive set efter. han sliper ventiler, planer og trykprøver, og fjerner de værste støbekrater.

Blok har jeg også, det bliver en b230fk fra 1995, den er boret og klar til at få stempler i.

Plejlstænger er købt ved nordic turbo, han sagde de havde kørt over 750hk på dem? men han er jo sælger som alle andre.


Ville klart vælge Elring eller Goetze std pakning fremfor MLS typer på den motor.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2011, 21:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
HenrikGM skrev:
Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?


Uddyb lige hvorfor du mener en cometic er dårlig? og motoren skal kunne køre med 2.0 bar ca og med 650hk

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2011, 21:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MortenS skrev:
HenrikGM skrev:
Start med at smide den toppakning væk, eller sælg den til skrothandleren.
Jeg har ikke hørt ret godt om den til brug i volvo, udover at de er meget svære at få tætte.
Kun et velment råd.

Har du toppen og undermotoren?

Endnu et godt råd; Tjeck diameteren og godstykkelsen på krydspindene. Ikke første gang der er solgt for kleine krydspinde.

K1 stænger? Har du et link, vidste ikke de lavede dem til volvo?


Uddyb lige hvorfor du mener en cometic er dårlig? og motoren skal kunne køre med 2.0 bar ca og med 650hk


Hverken top eller blok er for volvos side lavet til at køre med den type pakning, men det er da ikke noget der ikke kan laves om. Snak med Cometic, de må kunne hoste nogle specs op som blok og top skal overholde.

Holder mig personligt til en <100kr dyr oem pakning, men det er smag og behag.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2011, 21:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvorfor mener du egentligt at der skal en cometic i den motor?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 00:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
HenrikGM skrev:
Hvorfor mener du egentligt at der skal en cometic i den motor?


Ren og skær fordi vi kan resikere den skal op på 2.5 bar who knows ;) og så vidt jeg er informeret så holder en standard el-ring til 1.8 right?

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team