Max suge hk på busa?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

Max suge hk på busa?

#1 Indlæg af uno »

Er der nogen der har en ide om hvad det er muligt at tune en hayabusa op til med fri omdrejninger og mulighed for at anvende alcohol?
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

måske omkring 300hk. mod nok 700hk turbo........
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#3 Indlæg af luske »

kommer helt an på hvordan det gribes an :reading:

hvis den udelukkende skal køre sug og blive ved med det , så laver TTS i england et 1900cc kit , kan dog ikke huske hvad det laver af HK men deres 1720 laver snildt 280 så søren er ikke helt ved siden af med de 300

men skal der tryk på den på et tidspunkt så skal man holde sig fra de største kits da de bliver lige spinkle nok , men holder man sig omkring de 1600 så er 700hk ikke umulige sammen med lidt holbarhed :tooth:

MVH Luske
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

Manglende forklaring

#4 Indlæg af uno »

Jeg glemte at nævne en ret væsentlig detalje. Nemlig at motoren ikke må blive mere end 1300ccm da den skal deltage i specialbygget havetraktortræk.
Tilgengæld må den tage alle de omdrejninger som man kan pine ud af den og den må gøre det på methanol.
Målet er ikke at konstruere en sådan motor men for at have en ide om hvilket neveau der skal nåes. Hvis jeg kommer i job hurtigt nok her efter endt uddannelse og jeg kan overbevise en eller to mere om det er muligt. -ja så skal der måske bygges noget diesel med meget tryk.

-Regler kort: Max 1300ccm. Benzin og alcohol kun sug. Diesel 2tryktrin. ved 1cyl fri ccm.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

de 1300ccm tager nok ikke meget topydelse. men området bliver smalere. kobling? gear? converter? vario...?
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

vis jeg husker helt rigtig må man ikke køre med converter. hva med en daihatsu 1,3 efi motor har den ikke støre moment
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#7 Indlæg af luske »

ved ikke om den kan drejes meget højrer end std uden meget arbejde (læs dyrt arbejde)

men 225 hk med bedre kørbarhed end std uden opboring er da set , dog kræver det et yoshimura eller akrapovic-fullsystem og det er der vel ikke plads til på sådan en djævel ??

MVH Luske
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#8 Indlæg af grydesvamp »

en yamaha raptor 700 motor kunne være en mulighed ?

1 cyl omkring 50hk std meget nemt hævet til 60hk.
Med turbo 100hk på alm benzin, vel og mærke.. :lusket:

jeg ved ikke om i må ændre bagtøj til fast aksel ? i så fald er det jo ret let lavet.. ;)
Fri bane fuld hane! :-)
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#9 Indlæg af wukshady »

Jeg tror i overser det manden skriver i hans andet indlæg: at han vil bygge en diesel med tryk, men spørger til busa'ens potentiale for at vide hvad dieselmotoren skal op på af ydelse for at have en chance... :coffee:
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#10 Indlæg af Lars PH »

Hvis det er garden puller så køre diesel i en klasse for sig mener jeg. Og vw 1,9 diesel er vist meget populær og yder nogle af dem ikke +350 hk
Besvar