Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 okt 2011, 20:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Er der nogen der har en ide om hvad det er muligt at tune en hayabusa op til med fri omdrejninger og mulighed for at anvende alcohol?

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 17:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
måske omkring 300hk. mod nok 700hk turbo........


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2011, 09:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
kommer helt an på hvordan det gribes an :reading:

hvis den udelukkende skal køre sug og blive ved med det , så laver TTS i england et 1900cc kit , kan dog ikke huske hvad det laver af HK men deres 1720 laver snildt 280 så søren er ikke helt ved siden af med de 300

men skal der tryk på den på et tidspunkt så skal man holde sig fra de største kits da de bliver lige spinkle nok , men holder man sig omkring de 1600 så er 700hk ikke umulige sammen med lidt holbarhed :tooth:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 okt 2011, 16:46 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Jeg glemte at nævne en ret væsentlig detalje. Nemlig at motoren ikke må blive mere end 1300ccm da den skal deltage i specialbygget havetraktortræk.
Tilgengæld må den tage alle de omdrejninger som man kan pine ud af den og den må gøre det på methanol.
Målet er ikke at konstruere en sådan motor men for at have en ide om hvilket neveau der skal nåes. Hvis jeg kommer i job hurtigt nok her efter endt uddannelse og jeg kan overbevise en eller to mere om det er muligt. -ja så skal der måske bygges noget diesel med meget tryk.

-Regler kort: Max 1300ccm. Benzin og alcohol kun sug. Diesel 2tryktrin. ved 1cyl fri ccm.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2011, 17:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
de 1300ccm tager nok ikke meget topydelse. men området bliver smalere. kobling? gear? converter? vario...?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2011, 17:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
vis jeg husker helt rigtig må man ikke køre med converter. hva med en daihatsu 1,3 efi motor har den ikke støre moment


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2011, 10:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
ved ikke om den kan drejes meget højrer end std uden meget arbejde (læs dyrt arbejde)

men 225 hk med bedre kørbarhed end std uden opboring er da set , dog kræver det et yoshimura eller akrapovic-fullsystem og det er der vel ikke plads til på sådan en djævel ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2011, 20:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
en yamaha raptor 700 motor kunne være en mulighed ?

1 cyl omkring 50hk std meget nemt hævet til 60hk.
Med turbo 100hk på alm benzin, vel og mærke.. :lusket:

jeg ved ikke om i må ændre bagtøj til fast aksel ? i så fald er det jo ret let lavet.. ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 17:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Jeg tror i overser det manden skriver i hans andet indlæg: at han vil bygge en diesel med tryk, men spørger til busa'ens potentiale for at vide hvad dieselmotoren skal op på af ydelse for at have en chance... :coffee:

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 17:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
Hvis det er garden puller så køre diesel i en klasse for sig mener jeg. Og vw 1,9 diesel er vist meget populær og yder nogle af dem ikke +350 hk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team