Maks heste på standard indmad, 2JZGTE?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Chrisis
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 sep 2011, 05:26
Geografisk sted: Denmark

Maks heste på standard indmad, 2JZGTE?

#1 Indlæg af Chrisis »

Hvad er maks på sådan en 2JZGTE motor?
Har hørt flere sige 600 HK, men passer det?

MVH Kris.
It's a fast world....
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

der er jo flere der laver 6-700hk uden problemer på sådan en fin motor :D
Brugeravatar
Chrisis
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 sep 2011, 05:26
Geografisk sted: Denmark

#3 Indlæg af Chrisis »

Jamen, så passer det jo meget godt, det man hører rundt omkring...
Overvejer nemlig at anskaffe mig sådan en fætter, til mit nye projekt.
Og de er billige hos Suprastore.com lige nu :D
It's a fast world....
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#4 Indlæg af grydesvamp »

mindes da en eller anden tosset fynbo hev over 1000hk ud af sådan en motor med originale stempler + stænger... mon ikke selv han læser dette og forklare nærmere / retter mig...
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
Chrisis
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 sep 2011, 05:26
Geografisk sted: Denmark

#5 Indlæg af Chrisis »

Tror det er denne tråd du tænker på:

http://sonid.dk/Moduler/Forum/LaesIndla ... Antal=alle

Der står nemlig noget med en, som smed en gigant mølle på og så kørte 1060 HK på rullefeltet.
It's a fast world....
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

grydesvamp skrev:mindes da en eller anden tosset fynbo hev over 1000hk ud af sådan en motor med originale stempler + stænger... mon ikke selv han læser dette og forklare nærmere / retter mig...


Turboladeren til den er her:
http://www.boost-it.dk/default.asp?page ... projekt=51
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Chrisis
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 sep 2011, 05:26
Geografisk sted: Denmark

#7 Indlæg af Chrisis »

Henrik:
Spændende læsning!
It's a fast world....
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

The Real Maccoy skrev:Henrik:
Spændende læsning!


Ja, interessant.

Understreger kun at man kan hvad man vil, også med små midler.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Chrisis
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26 sep 2011, 05:26
Geografisk sted: Denmark

#9 Indlæg af Chrisis »

Jeps, det handler bare om at rode nok omkring, på diverse sider osv...
It's a fast world....
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

i stedet for at rode rundt på nettet, så prøv at bruge både fantasi og ikke mindst fornuft.
det værste med nettet er at en god del af dem der bruger deres tid der, ikke laver så meget i den virkelige verden/ved hvad de skriver om.
med en stor lader og udstødning samt ladeluftkøler, tænker jeg man kan lave over 1100hk og nm. altså blot med knaster.
når man begynder at bruge denne ydelse kommer de svage punkter frem. meget tryk ved få omdrejninger er lig med voldsomme påvirkninger. bla. kan dette give sig udtryk i bukkede plejlstænger.
mit råd må være. brug en stor lader. lad være med at forfalde til bling bling dele uden tilspændingsværdier. toyota har lavet en meget stærk motor. de folk der har bestemt hvad der skulle bruges oem, har nærmest overdrevet. så 700hk burde ikke være noget problem i flere år.
mere kan sikkert også holde, meget kommer an på hvem der mapper....
MVH søren
Besvar