Afstemning om autolifte

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Hvilken autolift ville du vælge at købe?

1 søjlet støbt i gulv
6
14%
2 søjlet m. bundramme
6
14%
2 søjlet u. bundramme
21
49%
4søjlet med kørebane
6
14%
Sakslift på gulvet
4
9%

Afgivne stemmer: 43

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

Afstemning om autolifte

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hurtig rundspørge:

Hvilken autolift er den foretrukne hos Powerforums læsere?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

Re: Afstemning om autolifte

#2 Indlæg af John Sahl »

Den som er tættest på og jeg må låne! ;)
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
m power
Mester Medlem

#3 Indlæg af m power »

det kommer jo helt an på hvad du skal bruge liften til.
hvis du kigger på de større værksteder så har de 2-3 forskellige modeller.
jeg ville personlig vælge en 2 søjlet lift
zky
Senior Medlem
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af zky »

jeg er helt klart gladest for min sax-lift (har også 2 søjlet m/bundramme og kørebane) - helst ville jeg dog have en 2 stemplet (men de er stadig ikke til at betale)
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
HenrikGM
Moderator
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

zky skrev:jeg er helt klart gladest for min sax-lift (har også 2 søjlet m/bundramme og kørebane) - helst ville jeg dog have en 2 stemplet (men de er stadig ikke til at betale)
Hvorfor netop saxliften?

Ja, 2stemplet i gulv ville være fint, men den er med vilje ikke med i afstemningen pga prisen
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Geografisk sted: KBH

#6 Indlæg af Gearhead »

2 søjlet lift ... uden tvivl
YOU LIFT YOU LOSE
dinmor
Medlem

#7 Indlæg af dinmor »

4 bukke og en AC donkraft :rock:
Westmus
Mester Medlem
Geografisk sted: Holstebro

#8 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:Hvorfor netop saxliften?
Går ud fra vi her snakker om typen der løfter ude under panelerne, ala de nymodens 2-stemplede. En af dens fordele er vel at den nedsænket i gulvet gør at man stadigt har et åbent frit gulv. Samtidigt med at bilen løftet er fri hele vejen rundt og neden under kun er "dækket" i siderne hvor der normalt ikke er noget mekanik.

Men valget af lift bestemmes vel af hvilke behov/muligheder man har, om man måske mest roder med forhjuls- eller baghjulstrækkere og hvilke typer opgaver den mest skal bruges til. Der er vist ikke rigtigt nogen af dem der er perfekte til alting, hvorfor det også er meget normalt at rigtige værksteder har mere end en slags.

Kan man ikke lidt groft sige at kørebane er bedst til "service" opgaver, 2-søjlet til større mekaniske opgaver og den 1-søjlede er pladesmedens ven? :)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem

#9 Indlæg af luske »

Westmus skrev:
HenrikGM skrev:Hvorfor netop saxliften?
Går ud fra vi her snakker om typen der løfter ude under panelerne, ala de nymodens 2-stemplede. En af dens fordele er vel at den nedsænket i gulvet gør at man stadigt har et åbent frit gulv. Samtidigt med at bilen løftet er fri hele vejen rundt og neden under kun er "dækket" i siderne hvor der normalt ikke er noget mekanik.

Men valget af lift bestemmes vel af hvilke behov/muligheder man har, om man måske mest roder med forhjuls- eller baghjulstrækkere og hvilke typer opgaver den mest skal bruges til. Der er vist ikke rigtigt nogen af dem der er perfekte til alting, hvorfor det også er meget normalt at rigtige værksteder har mere end en slags.

Kan man ikke lidt groft sige at kørebane er bedst til "service" opgaver, 2-søjlet til større mekaniske opgaver og den 1-søjlede er pladesmedens ven? :)

meget god opsurmering :idea:

saksliften i gulvet's eneste problem kan være at komme til bremserør hvis de ligger langt ude til panelerene , ja også hvis man skal smede et nyt panel i :tooth: , men så er det vel også det

har sådan en ravigioli en på jobbet , og den blev valgt pga pladsmangel omkring båsen hvor den skulle placeres

MVH Luske
Westmus
Mester Medlem
Geografisk sted: Holstebro

#10 Indlæg af Westmus »

Der er sikkert også folk kunne se det nogle muligheder i sådan en amerikansk fætter her, flytbar/"sammenfoldelig" mini 2 søjlet.

www.youtube.com/watch?v=QSUAXQOoXuY
Besvar