Westmus skrev:
HenrikGM skrev:
Hvorfor netop saxliften?
Går ud fra vi her snakker om typen der løfter ude under panelerne, ala de nymodens 2-stemplede. En af dens fordele er vel at den nedsænket i gulvet gør at man stadigt har et åbent frit gulv. Samtidigt med at bilen løftet er fri hele vejen rundt og neden under kun er "dækket" i siderne hvor der normalt ikke er noget mekanik.
Men valget af lift bestemmes vel af hvilke behov/muligheder man har, om man måske mest roder med forhjuls- eller baghjulstrækkere og hvilke typer opgaver den mest skal bruges til. Der er vist ikke rigtigt nogen af dem der er perfekte til alting, hvorfor det også er meget normalt at rigtige værksteder har mere end en slags.
Kan man ikke lidt groft sige at kørebane er bedst til "service" opgaver, 2-søjlet til større mekaniske opgaver og den 1-søjlede er pladesmedens ven?
meget god opsurmering
saksliften i gulvet's eneste problem kan være at komme til bremserør hvis de ligger langt ude til panelerene , ja også hvis man skal smede et nyt panel i
, men så er det vel også det
har sådan en ravigioli en på jobbet , og den blev valgt pga pladsmangel omkring båsen hvor den skulle placeres
MVH Luske