Holset HX35/40/1C - hvor finder man dem henne af.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

Holset HX35/40/1C - hvor finder man dem henne af.

#1 Indlæg af Witz »

Er på udkig efter en gave til en kammerat som pt er på den 3 garrett lader her i år.
Det er det samme hver gang, ny turbo. 1.7bar - 3000km og så dør laderen fordi at den begynder at skyde olie ud af CHRA og der findes åbenbart ikke nogen der kan renovere dem ud over at skifte CHRA'en
Alt snak omkring om at skrue ned for ladetrykket/tuningen det kommer til at ske den dag hvor der er 2 torsdage i en uge.

Så jeg lure lidt på noget holset hx35/40 med det lille udstødningshus og da der man kan renovere dem og de tilsyneladende godt kan lide arbejdspresset.
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#2 Indlæg af Lars PH »

prøv fullpull.dk vis den skal være brugt der inde er der nogen gange nogen til salg fandt min der inde
mvh lars
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#3 Indlæg af VRT »

Jeg fik renoveret en Garrett GTXXXX, dog var der her tale om et ødelagt skovlhjul. Fik at vide hos bl.a. Daugbjerg at man ikke kunne få en GT renoveret, men det lykkedes dog hos et andet dansk firma.
Men selvom man måske kan redde turboen, løser det selvfølgelig ikke det grundlæggende problem :wink:
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#4 Indlæg af Jakobsen »

Kig på blocket.se der er rigtig mange Holset - Borg Warner - Switzer turbo'er til små penge i forskellige størrelser :D
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#5 Indlæg af michael f »

prøv nap.dk

de reklamere med de kan skaffe alle turbo'er..

86172799
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

#6 Indlæg af Witz »

blocket er må være vejen frem, og så holde lidt øje med svara turbo sitet.
Men der er da potentiale i en løsning med en HX40 twin entry på det lille udstødningshus, og svensken kan tydeligvis kører 2bars ladetryk og mere hvis behovet det opstår..
Nu er der vel ikke nogen der ligger med et billede af en garrett gt2860/71 lader hvor der ligger en HX40'er ved siden af. :)
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#7 Indlæg af jens »

lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#8 Indlæg af lqs »

der er en del forskel. mest på vægten. man kan godt fornemme hvilken der er beregnet til HD brug på en lastbil. tænker nok jeg har nogen.
men hvad er du forestiller dig med et lille udstødningshus?
HOLSETT er mærket anderledes end så meget andet, mener de regner i cm3 på udstødningshuset.... vi er enige om at det er til extern wg ikke?
MVH søren
Witz
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Geografisk sted: Silkeborg Danmark

#9 Indlæg af Witz »

lqs skrev:der er en del forskel. mest på vægten. man kan godt fornemme hvilken der er beregnet til HD brug på en lastbil. tænker nok jeg har nogen.
men hvad er du forestiller dig med et lille udstødningshus?
HOLSETT er mærket anderledes end så meget andet, mener de regner i cm3 på udstødningshuset.... vi er enige om at det er til extern wg ikke?
MVH søren



Det er til extern wg.. jeg har kigget en del på svenske forums og hvad jeg sådan lige kan blive klog på, så et 12cm twinscroll udstødningshus T3 er det optimale.
Der står i den ene runner i udstødningshuset hvilket "størrelse" der bliver kørt med
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#10 Indlæg af svan »

hmm, var det ikke bedre at finde årsagen til havarierne, godt nok er 1,7 bar meget på en T3'er, men alligevel, har du noget info på setup'et

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Besvar