Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2011, 08:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
Er på udkig efter en gave til en kammerat som pt er på den 3 garrett lader her i år.
Det er det samme hver gang, ny turbo. 1.7bar - 3000km og så dør laderen fordi at den begynder at skyde olie ud af CHRA og der findes åbenbart ikke nogen der kan renovere dem ud over at skifte CHRA'en
Alt snak omkring om at skrue ned for ladetrykket/tuningen det kommer til at ske den dag hvor der er 2 torsdage i en uge.

Så jeg lure lidt på noget holset hx35/40 med det lille udstødningshus og da der man kan renovere dem og de tilsyneladende godt kan lide arbejdspresset.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2011, 11:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
prøv fullpull.dk vis den skal være brugt der inde er der nogen gange nogen til salg fandt min der inde
mvh lars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2011, 19:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg fik renoveret en Garrett GTXXXX, dog var der her tale om et ødelagt skovlhjul. Fik at vide hos bl.a. Daugbjerg at man ikke kunne få en GT renoveret, men det lykkedes dog hos et andet dansk firma.
Men selvom man måske kan redde turboen, løser det selvfølgelig ikke det grundlæggende problem :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2011, 20:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Kig på blocket.se der er rigtig mange Holset - Borg Warner - Switzer turbo'er til små penge i forskellige størrelser :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2011, 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 jul 2005, 02:55
Indlæg: 240
Geografisk sted: kalundborg
prøv nap.dk

de reklamere med de kan skaffe alle turbo'er..

86172799


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2011, 06:05 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
blocket er må være vejen frem, og så holde lidt øje med svara turbo sitet.
Men der er da potentiale i en løsning med en HX40 twin entry på det lille udstødningshus, og svensken kan tydeligvis kører 2bars ladetryk og mere hvis behovet det opstår..
Nu er der vel ikke nogen der ligger med et billede af en garrett gt2860/71 lader hvor der ligger en HX40'er ved siden af. :)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 aug 2011, 07:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Prøv http://www.nitroz.se/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2011, 17:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er en del forskel. mest på vægten. man kan godt fornemme hvilken der er beregnet til HD brug på en lastbil. tænker nok jeg har nogen.
men hvad er du forestiller dig med et lille udstødningshus?
HOLSETT er mærket anderledes end så meget andet, mener de regner i cm3 på udstødningshuset.... vi er enige om at det er til extern wg ikke?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2011, 19:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2007, 12:45
Indlæg: 81
Geografisk sted: Silkeborg Danmark
lqs skrev:
der er en del forskel. mest på vægten. man kan godt fornemme hvilken der er beregnet til HD brug på en lastbil. tænker nok jeg har nogen.
men hvad er du forestiller dig med et lille udstødningshus?
HOLSETT er mærket anderledes end så meget andet, mener de regner i cm3 på udstødningshuset.... vi er enige om at det er til extern wg ikke?
MVH søren



Det er til extern wg.. jeg har kigget en del på svenske forums og hvad jeg sådan lige kan blive klog på, så et 12cm twinscroll udstødningshus T3 er det optimale.
Der står i den ene runner i udstødningshuset hvilket "størrelse" der bliver kørt med

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-d84U-MUsXg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 sep 2011, 12:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
hmm, var det ikke bedre at finde årsagen til havarierne, godt nok er 1,7 bar meget på en T3'er, men alligevel, har du noget info på setup'et

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team