Hvad kan man se på et tændrør? Nu mest om mit høje EGT.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

Hvad kan man se på et tændrør? Nu mest om mit høje EGT.

#1 Indlæg af dykkerdahl »

Kan der siges noget om blanding og temperatur mm. bare ved at se på et tændrør?
NGK xxx6xx
Cyl.1 fra venstre.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... drr013.jpg
Senest rettet af dykkerdahl 16 aug 2011, 23:46, rettet i alt 1 gang.
Nissan 200sx
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Bruger den olie ?, evt på cyl 1
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#3 Indlæg af dykkerdahl »

K-FINN skrev:Bruger den olie ?, evt på cyl 1


Godt set... :shock:
Nej men cyl 1 sidder tættest på olie påfyldningen.
Nissan 200sx
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Det er svært at se noget ud fra et billede.
Men de ser faktisk fine ud!
Undtagen som Finn også er inde på, Cyl 1.
Ud fra den belægning der sidder på side og midterelektrode.
Så kunne man godt mistænke at den har et olie forbrug der er større på den cyl.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#5 Indlæg af luske »

Morten VJ skrev:Det er svært at se noget ud fra et billede.
Men de ser faktisk fine ud!
Undtagen som Finn også er inde på, Cyl 1.
Ud fra den belægning der sidder på side og midterelektrode.
Så kunne man godt mistænke at den har et olie forbrug der er større på den cyl.

MVH

Morten


kan det sammenlignes når der ikke er tale om 4 identiske rør ??

det længst til venstre ligner et std rør hvor de 3 andre ligner noget EIX-iridiumhejs?

MVH Luske
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#6 Indlæg af dykkerdahl »

Rigtigt. :rock:
Det første rør fra højre er et Denso Ik 22 som jeg bruger når jeg stiller tænding da den tændrørshætte fra TH. ikke dur på mine NGK.
De 3 næste rør er NGK BCPR6ES som nu bliver udskiftet til et kolder BCPR7ES rør.

De 3 NGK rør har siddet i motoren ca 5000Km hvor de sidste 1000 er blevet kørt på motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.

Det var faktisk ikke for at lave en fælde men fordi jeg var meget i tvivl om de var for varme.
Nissan 200sx
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

dykkerdahl skrev:motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.


:shock:
Er det ikke liiige lovligt varmt?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af dykkerdahl »

Runesm skrev:
dykkerdahl skrev:motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.


:shock:
Er det ikke liiige lovligt varmt?


Jeg trode 950- 1000 grader var for varmt og at 900 var fint? :reading:
Nissan 200sx
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#9 Indlæg af martin306xsi »

Der er jo mange meninger om hvornår det er for varmt. Jeg ville nok prøve at holde mig under 850...
Mvh Martin
dykkerdahl
Senior Medlem
Indlæg: 369
Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Geografisk sted: Kbh
Kontakt:

#10 Indlæg af dykkerdahl »

martin306xsi skrev:Der er jo mange meninger om hvornår det er for varmt. Jeg ville nok prøve at holde mig under 850...


Hvad ligger i andre på ?
Nissan 200sx
Besvar