Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 aug 2011, 18:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Kan der siges noget om blanding og temperatur mm. bare ved at se på et tændrør?
NGK xxx6xx
Cyl.1 fra venstre.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... drr013.jpg

_________________
Nissan 200sx


Senest rettet af dykkerdahl 16 aug 2011, 22:46, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2011, 18:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Bruger den olie ?, evt på cyl 1

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 aug 2011, 18:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
K-FINN skrev:
Bruger den olie ?, evt på cyl 1


Godt set... :shock:
Nej men cyl 1 sidder tættest på olie påfyldningen.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 aug 2011, 06:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er svært at se noget ud fra et billede.
Men de ser faktisk fine ud!
Undtagen som Finn også er inde på, Cyl 1.
Ud fra den belægning der sidder på side og midterelektrode.
Så kunne man godt mistænke at den har et olie forbrug der er større på den cyl.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2011, 21:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Morten VJ skrev:
Det er svært at se noget ud fra et billede.
Men de ser faktisk fine ud!
Undtagen som Finn også er inde på, Cyl 1.
Ud fra den belægning der sidder på side og midterelektrode.
Så kunne man godt mistænke at den har et olie forbrug der er større på den cyl.

MVH

Morten


kan det sammenlignes når der ikke er tale om 4 identiske rør ??

det længst til venstre ligner et std rør hvor de 3 andre ligner noget EIX-iridiumhejs?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 aug 2011, 22:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Rigtigt. :rock:
Det første rør fra højre er et Denso Ik 22 som jeg bruger når jeg stiller tænding da den tændrørshætte fra TH. ikke dur på mine NGK.
De 3 næste rør er NGK BCPR6ES som nu bliver udskiftet til et kolder BCPR7ES rør.

De 3 NGK rør har siddet i motoren ca 5000Km hvor de sidste 1000 er blevet kørt på motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.

Det var faktisk ikke for at lave en fælde men fordi jeg var meget i tvivl om de var for varme.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2011, 16:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
dykkerdahl skrev:
motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.


:shock:
Er det ikke liiige lovligt varmt?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2011, 22:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Runesm skrev:
dykkerdahl skrev:
motorvej KBH :arrow: Alborg :arrow: KBH med egt mellem 850 og 920 grader.


:shock:
Er det ikke liiige lovligt varmt?


Jeg trode 950- 1000 grader var for varmt og at 900 var fint? :reading:

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 aug 2011, 23:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Der er jo mange meninger om hvornår det er for varmt. Jeg ville nok prøve at holde mig under 850...

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2011, 00:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
martin306xsi skrev:
Der er jo mange meninger om hvornår det er for varmt. Jeg ville nok prøve at holde mig under 850...


Hvad ligger i andre på ?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team