grumme turbobiler fra nordlandet/solskin

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

grumme turbobiler fra nordlandet/solskin

#1 Indlæg af lqs »

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=9&t=58054 ikke kørt i 5år så sætter gassen sig med over 300kmt! heldigt sluppet.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Så meget flot arbejde, og så samler man manifold og turbo med flydende pakning :shock:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

det har man vel egentlig brugt meget på metanolmotorer. bla på speedwaycykler ser man det tit. lav egt og lavt modtryk så går det nok. prøv at kig hvor meget udstødningsmanifold ligner noget fra en sugemotor.
MVH søren
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

er der ingen regler for at speederen ikke kan gøre det.


det skal der kikkes på. :lol: :lol:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Nu ved jeg ikke hvordan flydende pakning opfører sig når det bliver varm, om det bliver hård, eller bare stadig blød. Hvis det størkner bare lidt, ja så kan det nemt koste en vinge på udstødningshjul

Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#6 Indlæg af Saab-Daniel »

Er jeg den eneste der mangler en kåbe omkring transmission og kardanaksel der render igennem kabinen på billeder ca i midten, på den glasfiber volvo?
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#7 Indlæg af Westmus »

K-FINN skrev:Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk
Ellers er der jo muligheden for at ham der har smurt hvad det nu end er på, ved noget om produktet du ikke ved. Det ligner i hvert fald en Pro Mod bil, eller sådan noget. Der kommer man vist ikke langt med alm. jævne perlegrusmekaniker evner, hvis skidtet skal spille max og ikke bare sige kabuuum! Noget helt andet er så at maskineri der er konkurrence dygtigt koster så de fleste af os herinde nok ville blive skidt til pas. Mit bedste gæt er at der sikkert er motor for flere hundrede tusind på billedet med den "flydende pakning". :D







Ps. apropos "fusk", er nødløsninger da vist alm. kendt standard til rigtigt race. Man gør alt hvad der er muligt for at holde bilen kørende når man først er kommet afsted. Det ser du også hos toppen af poppen racerteams der har de ingen problemer med at gå amok med gaffa og Storm P løsninger hvis det kan bringe vognen på banen igen. Det handler jo tit om at samle point til det samlede mesterskab.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Westmus skrev:
K-FINN skrev:Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk
Ellers er der jo muligheden for at ham der har smurt hvad det nu end er på, ved noget om produktet du ikke ved. Det ligner i hvert fald en Pro Mod bil, eller sådan noget. Der kommer man vist ikke langt med alm. jævne perlegrusmekaniker evner, hvis skidtet skal spille max og ikke bare sige kabuuum! Noget helt andet er så at maskineri der er konkurrence dygtigt koster så de fleste af os herinde nok ville blive skidt til pas. Mit bedste gæt er at der sikkert er motor for flere hundrede tusind på billedet med den "flydende pakning". :D







Ps. apropos "fusk", er nødløsninger da vist alm. kendt standard til rigtigt race. Man gør alt hvad der er muligt for at holde bilen kørende når man først er kommet afsted. Det ser du også hos toppen af poppen racerteams der har de ingen problemer med at gå amok med gaffa og Storm P løsninger hvis det kan bringe vognen på banen igen. Det handler jo tit om at samle point til det samlede mesterskab.
Det er en sølle håndværker, den som ikke kan fuske.

Det er definitionen på en fusker, den som ikke kan sit håndværk.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Det er squ lidt sjovt, havde det været en perlegrus mekaniker der havde lavet en turbo montering, og brugt flydende pakning, havde det været noget være fusk og klamhuggeri.

Men når det nu er en promod eller hvad det nu er, så ved han nok hvad han har med og gøre..

Jow jow
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#10 Indlæg af Westmus »

K-FINN skrev:Jow jow
Det ser sgu desværre ikke ud til du fanger pointen. Skåret ud i pap: Til "seriøst" race er de nogle gange nød til at bruge løsninger der på ingen måde ville være deres normale valg, men at bilen, eller hvad det nu er, fortsat kører har meget høj prioritering. Vi ser det f.eks tit til rally hvor de gladeligt fortsætter for fuld gas selv om bilen har fået en defekt, Det er vigtigere at gennemfører end måske ødelægge mindre ved at køre ind til siden.

ProMod så er vi vist normalt over alm hygge-hobby niveau. Bilen ser også ud til at være sponsoreret af PiranaZ, hvilket jeg kan lure er et amerikansk tøjmærke, som åbenbart stort nok til at de også er hovedsponsor for flere amerikanske racere. Sponsor= så har det endnu højere prioritering at bilen køre og bliver set. Det er det sponsoren betaler for. :wink:

Så ja det er sikkert "fusk", men alt taler for der lige i dette tilfælle har været noget der overruler ikke at bruge en nødløsning. :)
Besvar