Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 jul 2011, 22:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=9&t=58054 ikke kørt i 5år så sætter gassen sig med over 300kmt! heldigt sluppet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 06:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Så meget flot arbejde, og så samler man manifold og turbo med flydende pakning :shock:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 10:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det har man vel egentlig brugt meget på metanolmotorer. bla på speedwaycykler ser man det tit. lav egt og lavt modtryk så går det nok. prøv at kig hvor meget udstødningsmanifold ligner noget fra en sugemotor.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 11:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
er der ingen regler for at speederen ikke kan gøre det.


det skal der kikkes på. :lol: :lol:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 14:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nu ved jeg ikke hvordan flydende pakning opfører sig når det bliver varm, om det bliver hård, eller bare stadig blød. Hvis det størkner bare lidt, ja så kan det nemt koste en vinge på udstødningshjul

Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 15:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Er jeg den eneste der mangler en kåbe omkring transmission og kardanaksel der render igennem kabinen på billeder ca i midten, på den glasfiber volvo?
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 15:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
K-FINN skrev:
Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk

Ellers er der jo muligheden for at ham der har smurt hvad det nu end er på, ved noget om produktet du ikke ved. Det ligner i hvert fald en Pro Mod bil, eller sådan noget. Der kommer man vist ikke langt med alm. jævne perlegrusmekaniker evner, hvis skidtet skal spille max og ikke bare sige kabuuum! Noget helt andet er så at maskineri der er konkurrence dygtigt koster så de fleste af os herinde nok ville blive skidt til pas. Mit bedste gæt er at der sikkert er motor for flere hundrede tusind på billedet med den "flydende pakning". :D







Ps. apropos "fusk", er nødløsninger da vist alm. kendt standard til rigtigt race. Man gør alt hvad der er muligt for at holde bilen kørende når man først er kommet afsted. Det ser du også hos toppen af poppen racerteams der har de ingen problemer med at gå amok med gaffa og Storm P løsninger hvis det kan bringe vognen på banen igen. Det handler jo tit om at samle point til det samlede mesterskab.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jul 2011, 21:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Westmus skrev:
K-FINN skrev:
Men uanset hvad, syntes jeg det er fusk

Ellers er der jo muligheden for at ham der har smurt hvad det nu end er på, ved noget om produktet du ikke ved. Det ligner i hvert fald en Pro Mod bil, eller sådan noget. Der kommer man vist ikke langt med alm. jævne perlegrusmekaniker evner, hvis skidtet skal spille max og ikke bare sige kabuuum! Noget helt andet er så at maskineri der er konkurrence dygtigt koster så de fleste af os herinde nok ville blive skidt til pas. Mit bedste gæt er at der sikkert er motor for flere hundrede tusind på billedet med den "flydende pakning". :D







Ps. apropos "fusk", er nødløsninger da vist alm. kendt standard til rigtigt race. Man gør alt hvad der er muligt for at holde bilen kørende når man først er kommet afsted. Det ser du også hos toppen af poppen racerteams der har de ingen problemer med at gå amok med gaffa og Storm P løsninger hvis det kan bringe vognen på banen igen. Det handler jo tit om at samle point til det samlede mesterskab.


Det er en sølle håndværker, den som ikke kan fuske.

Det er definitionen på en fusker, den som ikke kan sit håndværk.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2011, 10:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det er squ lidt sjovt, havde det været en perlegrus mekaniker der havde lavet en turbo montering, og brugt flydende pakning, havde det været noget være fusk og klamhuggeri.

Men når det nu er en promod eller hvad det nu er, så ved han nok hvad han har med og gøre..

Jow jow

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2011, 12:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
K-FINN skrev:
Jow jow

Det ser sgu desværre ikke ud til du fanger pointen. Skåret ud i pap: Til "seriøst" race er de nogle gange nød til at bruge løsninger der på ingen måde ville være deres normale valg, men at bilen, eller hvad det nu er, fortsat kører har meget høj prioritering. Vi ser det f.eks tit til rally hvor de gladeligt fortsætter for fuld gas selv om bilen har fået en defekt, Det er vigtigere at gennemfører end måske ødelægge mindre ved at køre ind til siden.

ProMod så er vi vist normalt over alm hygge-hobby niveau. Bilen ser også ud til at være sponsoreret af PiranaZ, hvilket jeg kan lure er et amerikansk tøjmærke, som åbenbart stort nok til at de også er hovedsponsor for flere amerikanske racere. Sponsor= så har det endnu højere prioritering at bilen køre og bliver set. Det er det sponsoren betaler for. :wink:

Så ja det er sikkert "fusk", men alt taler for der lige i dette tilfælle har været noget der overruler ikke at bruge en nødløsning. :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team