min manifold flower dårligt (spjældhuse)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JohnnyLaursen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 jan 2011, 20:09

min manifold flower dårligt (spjældhuse)

#1 Indlæg af JohnnyLaursen »

Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt.
Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind.
Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen..

link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w

det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde..

På forhånd mange tak ;-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

du kan efter min bedste overbevisning intet udlede af din video.
der er vel ca 30-40kpa inden i de slanger, der er jo nok 100kpa uden for dem.... så der er vel intet mærkeligt i at de vælger at give sig.
MVH søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af Morten VJ »

Enig med iqs.
Men hvorfor er du gået over åen efter vand???
Er det et økonomiskt spørgsmål?
Der findes nogle meget fine indsugnings manifolde til doppelte karburatorer, og der findes spjældhuse der passer på en såddan manifold!
Eller det er ikke svært at bygge en karburator om til et spjældhus!!!

Uens længde på en indsugning gør som regel ingen glad, rent justerings mæssigt.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

Re: min manifold flower dårligt (spjældhuse)

#4 Indlæg af møffe »

JohnnyLaursen skrev:Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt.
Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind.
Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen..

link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w

det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde..

På forhånd mange tak ;-)


køre den godt?

hvad laver den af effekt.

hvad får dig til at sige den har dårligt flow?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Det bliver ikke det der ødelægger motorens gang. Det skarpe sving og de kanter jeg vil gætte på du har indvendigt er langt større problem end det at slangerne pulser lidt.

Mht længde, så ser det hele ud til at være for kort, medmindre RPM er 10.000 eller so ;-)

Hvor langt har du fra ventilsæde til tragtmunding? (ca)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
JohnnyLaursen
Nyt Medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 24 jan 2011, 20:09

#6 Indlæg af JohnnyLaursen »

hej alle sammen.

har nu forbedret og forlænget manifolden lidt. så silikoneslangerne ikke pulserer, synes sagtens jeg kunne mærke højere effekt..

sidst jeg havde den på felt ydede den "kun" 132hk :(
jeg håber at havne på 145-150 engang, bilen skal også køres bedre ind..

by the way, er der en herindefra som kan hjælpe mig med at justere min megasquirt lidt..? den står dårlig i tændingen (14 grader før top) gik bedst med 10 grader før top. kan det være grunden til at den nogle gange sætter ud når den skal sejtrække? altså fx. når jeg kører i 3-4-5 gear og lader den trække så ved 4.000 omdr så sætter den ud, lige som om den går i begrænseren, men hvis man skyder den af i første 2. 3. 4. 5. så gør den det ikke rigtigt... hmm mærkeligt.. den skyder også lidt ud af indsugningen nogle gange..
Og den starter rimelig dårlig når den er kold, den kan først stå i tomgang når motoren er varm..
vil også gerne have mit Air/fuel tal til at se lidt pænere ud. den er mappet alt for safe nu synes jeg, når den får fuld gas ligger tallet på 11,2-11,5 cirka..

en fra jylland (midt vest syd) der kan hjælpe med det for en lille skilling:)?
Besvar