Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:57

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jul 2011, 17:28 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jan 2011, 20:09
Indlæg: 24
Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt.
Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind.
Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen..

link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w

det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde..

På forhånd mange tak ;-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2011, 17:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du kan efter min bedste overbevisning intet udlede af din video.
der er vel ca 30-40kpa inden i de slanger, der er jo nok 100kpa uden for dem.... så der er vel intet mærkeligt i at de vælger at give sig.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2011, 19:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Enig med iqs.
Men hvorfor er du gået over åen efter vand???
Er det et økonomiskt spørgsmål?
Der findes nogle meget fine indsugnings manifolde til doppelte karburatorer, og der findes spjældhuse der passer på en såddan manifold!
Eller det er ikke svært at bygge en karburator om til et spjældhus!!!

Uens længde på en indsugning gør som regel ingen glad, rent justerings mæssigt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 jul 2011, 20:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JohnnyLaursen skrev:
Hey.jeg vil gerne vide om det har stor betydning, det ringe flow min indsugning har pt.
Som i kan se i videoen står silikoneslangerne og bliver suget ind.
Har det vild stor betydning at manifolden på cyl 1 og 4 er lidt længere end på 2 og 3. i kan selv se det i videoen..

link: http://www.youtube.com/watch?v=R9jNgNjEy_w

det er min første motor jeg nogensinde har bygget så ja næste gang laver jeg det på en anden måde..

På forhånd mange tak ;-)


køre den godt?

hvad laver den af effekt.

hvad får dig til at sige den har dårligt flow?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 jul 2011, 20:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det bliver ikke det der ødelægger motorens gang. Det skarpe sving og de kanter jeg vil gætte på du har indvendigt er langt større problem end det at slangerne pulser lidt.

Mht længde, så ser det hele ud til at være for kort, medmindre RPM er 10.000 eller so ;-)

Hvor langt har du fra ventilsæde til tragtmunding? (ca)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2011, 10:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 24 jan 2011, 20:09
Indlæg: 24
hej alle sammen.

har nu forbedret og forlænget manifolden lidt. så silikoneslangerne ikke pulserer, synes sagtens jeg kunne mærke højere effekt..

sidst jeg havde den på felt ydede den "kun" 132hk :(
jeg håber at havne på 145-150 engang, bilen skal også køres bedre ind..

by the way, er der en herindefra som kan hjælpe mig med at justere min megasquirt lidt..? den står dårlig i tændingen (14 grader før top) gik bedst med 10 grader før top. kan det være grunden til at den nogle gange sætter ud når den skal sejtrække? altså fx. når jeg kører i 3-4-5 gear og lader den trække så ved 4.000 omdr så sætter den ud, lige som om den går i begrænseren, men hvis man skyder den af i første 2. 3. 4. 5. så gør den det ikke rigtigt... hmm mærkeligt.. den skyder også lidt ud af indsugningen nogle gange..
Og den starter rimelig dårlig når den er kold, den kan først stå i tomgang når motoren er varm..
vil også gerne have mit Air/fuel tal til at se lidt pænere ud. den er mappet alt for safe nu synes jeg, når den får fuld gas ligger tallet på 11,2-11,5 cirka..

en fra jylland (midt vest syd) der kan hjælpe med det for en lille skilling:)?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team