nos på højkompressions sugemotor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
please
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54

nos på højkompressions sugemotor

#1 Indlæg af please »

hej gutter. jeg har en 106 gti motor som jeg er ved at montere stroker krumtap på. jeg er så løbet ind i følgende tanke:

den skal jo fungere som suge motor så ser gerne den har høj kompression.

vil så gerne montere et nos kit på den for at hente 50-70hk i en snæver situation. men vil det ikke give problemer med nos på en højkompressions kværn. er jeg helt gal på den.

er det evt nogen der har haft monteret nos på en højtydende sugemotor.

PS. motoren vil selvfølgelig blive monteret med stumper der skulle kunne holde til de ekstra hk.

Mvh. ludvig
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

lattergas er ikke andet end en kompressor på flaske. alle de samme ting som gør sig gældende ved ladetryk, gælder også ved gassen.
vær MEGET forsigtig med lattergas ved lave omdrejninger. 60hk er også 60hk ved 1500omdrejninger, prøv at regn på momentet.
har du mulighed for at ændre fortændingen når du aktiverer gassen?
MVH søren
please
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54

#3 Indlæg af please »

lqs skrev:lattergas er ikke andet end en kompressor på flaske. alle de samme ting som gør sig gældende ved ladetryk, gælder også ved gassen.
vær MEGET forsigtig med lattergas ved lave omdrejninger. 60hk er også 60hk ved 1500omdrejninger, prøv at regn på momentet.
har du mulighed for at ændre fortændingen når du aktiverer gassen?
MVH søren


ja netop min pointe. og ved tryk laver man jo motoren med lav kompression. og køre jeg med høj kompression vil der jo så måske ske ting og sager

er godt med på at 60 hk er ens uanset omdr. og at det er en ordentlig omgang. men motoren bliver bygget op med stumper der skulle være langt rigeligt selv med gassen medregnet.

ændre fortænding? den må du lige uddybe.
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Uanset hvad stumper du putter i, skal du være forsigtig med gas under 3000rpm...

Han mener, kan du kører lavere tænding imens du bruger nos,
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
please
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54

#5 Indlæg af please »

K-FINN skrev:Uanset hvad stumper du putter i, skal du være forsigtig med gas under 3000rpm...

Han mener, kan du kører lavere tænding imens du bruger nos,


Det er jeg helt med på men det ville absolut os være en fejl hvis det skete.
Den kommer til at gå 8000rpm så Acc med nos i den ende af skalaen er
slet ikke aktuelt.

Mht tændingen. Så vil jeg ikke kunne gøre det som udgangspunkt, men over vejer kraftigt En motorstyring med lidt flere funktioner end den originale.
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
Brugeravatar
fraguzz
Mester Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
Geografisk sted: kbh

#6 Indlæg af fraguzz »

hvor vil du købe købe kittet fra?

kan varmt anbefale WON england!
Diesel!
please
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54

#7 Indlæg af please »

fraguzz skrev:hvor vil du købe købe kittet fra?

kan varmt anbefale WON england!


hvilken fabrikant det skulle blive er min mindste bekymring :)
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#8 Indlæg af JPP »

Hvad har du motorstyring til at styre nos og tænding?
please
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54

#9 Indlæg af please »

JakobM skrev:Hvad har du motorstyring til at styre nos og tænding?


Nej ikke på nuværende tidspunkt. Overvejer godt den
euro-1 efi der er til salg. Ville den kunne styre nos også.
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91
Besvar