Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 dec 2024, 08:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2011, 21:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54
Indlæg: 35
hej gutter. jeg har en 106 gti motor som jeg er ved at montere stroker krumtap på. jeg er så løbet ind i følgende tanke:

den skal jo fungere som suge motor så ser gerne den har høj kompression.

vil så gerne montere et nos kit på den for at hente 50-70hk i en snæver situation. men vil det ikke give problemer med nos på en højkompressions kværn. er jeg helt gal på den.

er det evt nogen der har haft monteret nos på en højtydende sugemotor.

PS. motoren vil selvfølgelig blive monteret med stumper der skulle kunne holde til de ekstra hk.

Mvh. ludvig

_________________
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2011, 22:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lattergas er ikke andet end en kompressor på flaske. alle de samme ting som gør sig gældende ved ladetryk, gælder også ved gassen.
vær MEGET forsigtig med lattergas ved lave omdrejninger. 60hk er også 60hk ved 1500omdrejninger, prøv at regn på momentet.
har du mulighed for at ændre fortændingen når du aktiverer gassen?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2011, 21:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54
Indlæg: 35
lqs skrev:
lattergas er ikke andet end en kompressor på flaske. alle de samme ting som gør sig gældende ved ladetryk, gælder også ved gassen.
vær MEGET forsigtig med lattergas ved lave omdrejninger. 60hk er også 60hk ved 1500omdrejninger, prøv at regn på momentet.
har du mulighed for at ændre fortændingen når du aktiverer gassen?
MVH søren


ja netop min pointe. og ved tryk laver man jo motoren med lav kompression. og køre jeg med høj kompression vil der jo så måske ske ting og sager

er godt med på at 60 hk er ens uanset omdr. og at det er en ordentlig omgang. men motoren bliver bygget op med stumper der skulle være langt rigeligt selv med gassen medregnet.

ændre fortænding? den må du lige uddybe.

_________________
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2011, 22:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Uanset hvad stumper du putter i, skal du være forsigtig med gas under 3000rpm...

Han mener, kan du kører lavere tænding imens du bruger nos,

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 06:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54
Indlæg: 35
K-FINN skrev:
Uanset hvad stumper du putter i, skal du være forsigtig med gas under 3000rpm...

Han mener, kan du kører lavere tænding imens du bruger nos,


Det er jeg helt med på men det ville absolut os være en fejl hvis det skete.
Den kommer til at gå 8000rpm så Acc med nos i den ende af skalaen er
slet ikke aktuelt.

Mht tændingen. Så vil jeg ikke kunne gøre det som udgangspunkt, men over vejer kraftigt En motorstyring med lidt flere funktioner end den originale.

_________________
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2011, 14:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
hvor vil du købe købe kittet fra?

kan varmt anbefale WON england!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2011, 21:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54
Indlæg: 35
fraguzz skrev:
hvor vil du købe købe kittet fra?

kan varmt anbefale WON england!


hvilken fabrikant det skulle blive er min mindste bekymring :)

_________________
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2011, 22:46 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvad har du motorstyring til at styre nos og tænding?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2011, 05:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 dec 2009, 12:54
Indlæg: 35
JakobM skrev:
Hvad har du motorstyring til at styre nos og tænding?


Nej ikke på nuværende tidspunkt. Overvejer godt den
euro-1 efi der er til salg. Ville den kunne styre nos også.

_________________
Mvh
Ludvig

106 sug (solgt)
106 maxi (solgt)
nu med BMW E91


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team