perfekt bil til anden motorstyring
Redaktør: Moderatorer
-
lassetn
- Medlem
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
perfekt bil til anden motorstyring
jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Karossen skal helst være indregistreret før 4 måned 1984.
Modellen og motormodellen skal helst på et tidspunkt være udstyret med en elektronisk indsprøjtning.
God plads i motorrummet er også en fordel.
Og det gør slet ingen ting at man kan lure ideer af fra andre projekter.
Valget inden for bil modeller er således relativt frit.
Men en 240 opfylder alle kriterier.
MVH
Morten
Modellen og motormodellen skal helst på et tidspunkt være udstyret med en elektronisk indsprøjtning.
God plads i motorrummet er også en fordel.
Og det gør slet ingen ting at man kan lure ideer af fra andre projekter.
Valget inden for bil modeller er således relativt frit.
Men en 240 opfylder alle kriterier.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.
Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.
-
Wildert
- Mester Medlem
- Indlæg: 1673
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JDJ skrev:En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
![]()
Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.
Nice nok min egen bims har selv en m20b25 motor.. Kunne være fedt at få MS på og køre closed-loop for økonomiens skyld.. Og så også for at få den grimme "vingemåler" pillet af.. hehe
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: perfekt bil til anden motorstyring
lassetn skrev:jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.
Du kan finde en nysynet 240 med EFI fra 5-10k. Den har det hele std, så det er bare at gå igang. karrossen kan godkendes med 220hk, så får du 20% regel problemer så kan den del håndteres.
Sværeste ombyg er at bensinpumperelæet skal stelstyres...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: volvo 240
lassetn skrev:så lyder 240 jo rimelig god at starte med
men skal man så vælge ms eller vems og hvilken version og hvorfor?
Naboens eller genboens datter?
Vælg den tøs der har en brugbar svigermor. (same old story!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Jakobsen
- Mester Medlem
- Indlæg: 857
- Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
- Geografisk sted: Hellerup
Det kommer jo os lidt an på hvad du vil ha ud af din box.. Om du bare vil kunne styre tænding og benzin eller du vil ha en masse andre muligheder med ind udgange til styring af div geil. Men husk en WB02 sensor med controllere hvis du vælger en MS med Vems kan du købe boksen med wideband sensor.
Ellers er det som Henrik skrev.. Men hvorfor ik smide det på din 142 med den T5 ? Du lære jo kun ved at prøve..
Ellers er det som Henrik skrev.. Men hvorfor ik smide det på din 142 med den T5 ? Du lære jo kun ved at prøve..
