perfekt bil til anden motorstyring

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

perfekt bil til anden motorstyring

#1 Indlæg af lassetn »

jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Karossen skal helst være indregistreret før 4 måned 1984.
Modellen og motormodellen skal helst på et tidspunkt være udstyret med en elektronisk indsprøjtning.
God plads i motorrummet er også en fordel.
Og det gør slet ingen ting at man kan lure ideer af fra andre projekter.

Valget inden for bil modeller er således relativt frit.

Men en 240 opfylder alle kriterier.


MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#3 Indlæg af JDJ »

En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
:wink:

Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

VW Golf GTI. Enten født med mekanisk sprøjt, eller de senere Golf 2 GTI med elektronisk.
Der er meget få forskelle mellem dem - den med elektronisk er dog i sagens natur en kende nemmere at starte med rent mekanisk :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#5 Indlæg af Zorak »

JDJ skrev:En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
:wink:

Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.


Nice nok min egen bims har selv en m20b25 motor.. Kunne være fedt at få MS på og køre closed-loop for økonomiens skyld.. Og så også for at få den grimme "vingemåler" pillet af.. hehe
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: perfekt bil til anden motorstyring

#6 Indlæg af HenrikGM »

lassetn skrev:jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.


Du kan finde en nysynet 240 med EFI fra 5-10k. Den har det hele std, så det er bare at gå igang. karrossen kan godkendes med 220hk, så får du 20% regel problemer så kan den del håndteres.

Sværeste ombyg er at bensinpumperelæet skal stelstyres...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

volvo 240

#7 Indlæg af lassetn »

så lyder 240 jo rimelig god at starte med


men skal man så vælge ms eller vems og hvilken version og hvorfor?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: volvo 240

#8 Indlæg af HenrikGM »

lassetn skrev:så lyder 240 jo rimelig god at starte med


men skal man så vælge ms eller vems og hvilken version og hvorfor?


Naboens eller genboens datter?

Vælg den tøs der har en brugbar svigermor. (same old story!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#9 Indlæg af Jakobsen »

Det kommer jo os lidt an på hvad du vil ha ud af din box.. Om du bare vil kunne styre tænding og benzin eller du vil ha en masse andre muligheder med ind udgange til styring af div geil. Men husk en WB02 sensor med controllere hvis du vælger en MS med Vems kan du købe boksen med wideband sensor.

Ellers er det som Henrik skrev.. Men hvorfor ik smide det på din 142 med den T5 ? Du lære jo kun ved at prøve..
lassetn
Medlem
Indlæg: 127
Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55

#10 Indlæg af lassetn »

Regnede bare med at t5eren var lidt sværer og især når jeg ikke har org og måle ud fra
Besvar