Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2011, 05:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2011, 16:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Karossen skal helst være indregistreret før 4 måned 1984.
Modellen og motormodellen skal helst på et tidspunkt være udstyret med en elektronisk indsprøjtning.
God plads i motorrummet er også en fordel.
Og det gør slet ingen ting at man kan lure ideer af fra andre projekter.

Valget inden for bil modeller er således relativt frit.

Men en 240 opfylder alle kriterier.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2011, 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
:wink:

Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2011, 18:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
VW Golf GTI. Enten født med mekanisk sprøjt, eller de senere Golf 2 GTI med elektronisk.
Der er meget få forskelle mellem dem - den med elektronisk er dog i sagens natur en kende nemmere at starte med rent mekanisk :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2011, 21:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
JDJ skrev:
En gammel BMW med m 10, m 20 eller m 30 motor er også et oplagt valgt, på dem med strømfordeler på enden af topstykket, kan man storset nøjes med at klippe det originale stik af ved motorstyringen og loddet det til MS på, så er man faktisk i gang.
:wink:

Der findes også et utal af guider på nettet hvis man ikke selv har mod på at måle sig frem. Det gør der helt sikkert også til en volvoen.


Nice nok min egen bims har selv en m20b25 motor.. Kunne være fedt at få MS på og køre closed-loop for økonomiens skyld.. Og så også for at få den grimme "vingemåler" pillet af.. hehe

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2011, 21:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
jeg overvejer at anskaffe mig en bil til at gå og montere noget ms eller vems for at lære det ordentlig så det skal være noget billigt. er der nogle der har nogle ider til hvilke der var nemme at montere på tænker selv lidt volvo 240 eller noget men kom endelig med nogle eks.


Du kan finde en nysynet 240 med EFI fra 5-10k. Den har det hele std, så det er bare at gå igang. karrossen kan godkendes med 220hk, så får du 20% regel problemer så kan den del håndteres.

Sværeste ombyg er at bensinpumperelæet skal stelstyres...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel: volvo 240
Indlæg: 20 apr 2011, 05:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
så lyder 240 jo rimelig god at starte med


men skal man så vælge ms eller vems og hvilken version og hvorfor?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: volvo 240
Indlæg: 20 apr 2011, 07:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lassetn skrev:
så lyder 240 jo rimelig god at starte med


men skal man så vælge ms eller vems og hvilken version og hvorfor?


Naboens eller genboens datter?

Vælg den tøs der har en brugbar svigermor. (same old story!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2011, 07:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Det kommer jo os lidt an på hvad du vil ha ud af din box.. Om du bare vil kunne styre tænding og benzin eller du vil ha en masse andre muligheder med ind udgange til styring af div geil. Men husk en WB02 sensor med controllere hvis du vælger en MS med Vems kan du købe boksen med wideband sensor.

Ellers er det som Henrik skrev.. Men hvorfor ik smide det på din 142 med den T5 ? Du lære jo kun ved at prøve..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2011, 08:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
Regnede bare med at t5eren var lidt sværer og især når jeg ikke har org og måle ud fra


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team