toyota 4agze turbo tændrør

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

toyota 4agze turbo tændrør

#1 Indlæg af m power »

jeg kører pt på denso rør til en standart age 124hk motor men de holder ikke ret længe.
jeg har læst mig frem til at ngk BCPR7ES skulle være sagen.
er der nogen der har prøvet dem eller kan anbefale et andet rør.
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Captain Slow »

bcr8es

har brugt dem i årevis, virker fint :-)

selvfølgelig dør de hvis du drukner dem i benzin
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af beyer »

bcr8es er gude rør til god pris .....
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Captain Slow »

hehe Beyer, det var faktisk dig der foreslog mig dem for år tilbage,

må hellere takke for vejledningen med tilbagevirkende kraft :rock:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

ja BCR8ES er self ikke lagervare her i esbjerg pt, men det er BCPR7ES.
119,- for 4 stk det er da til at overkomme :D så dem nappede jeg lige med hjem, så må det jo komme an på en prøve.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#6 Indlæg af Mads B (dk) »

jeg køre med 7'er rør godt nok i nissan ca18det motor...... men virker fint ved omkring 400hk
Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

Hvis standard 4age tændrør ikke holder, må det være fordi du drukner dem for vildt, set flere 400-500hk 4agte kører med standard twincam rør uden problemmer...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#8 Indlæg af m power »

K-FINN skrev:Hvis standard 4age tændrør ikke holder, må det være fordi du drukner dem for vildt, set flere 400-500hk 4agte kører med standard twincam rør uden problemmer...


der er før smuttet nogle stykker på den bekostnin , men det var under opstart af ms :( .
afr er pt ca 14 ved alm kørsel, og 10,5 ved fuld belastning, det er jo så lige til den gode side men inden for nærmeste tid skal den også remappes pga ny pumpe mm.
men pt har der været en del udsættere, så jeg håber det er pga for varme rør, jeg kunne dog se at jeg ikke fik kontroleret gab da jeg sidst skiftede rør, så der var for stor gab ca 1,0mm
nu er der så monteret de bcpr7es med 0,8mm gab, så vil det jo vise sig om det er der problemet ligger
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#9 Indlæg af m power »

jeg var lige ude og teste de nye rør i går og det ser ud til at de har fjernet de udsættere der var med høj ladetryk.
men da tændrør jo er en del af tændingssystemet, så ændrer det self lidt på tænding at skifte til et andet mærke + de jo også er en del koldere.
så nu går del lidt mere fed samt ladetrykket er steget lidt.
så nu er det vist tid til at mappe megasquirt igen.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

En standard 4age tændrør med 0,6mm plejer fint tænde igennem, oså ved 2 bars ladetryk..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar