Forskel på EGT før og efter turbo
Redaktør: Moderatorer
- Cos4x4
- Medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00
Forskel på EGT før og efter turbo
Ville det være spild af tid at sætte sin EGT sensor lige efter turboen? Min manifold er twinscroll hele vejen nemlig, og udover det er det ikke så nemt at finde plads til den i manifolden alligevel.
Jeg ved at der er nogen der siger man godt kan sætte den efter turbo, bare man husker at lægge lidt til så. Men ved ikke så meget om EGT endnu, derfor spørger jeg.
Jeg ved at der er nogen der siger man godt kan sætte den efter turbo, bare man husker at lægge lidt til så. Men ved ikke så meget om EGT endnu, derfor spørger jeg.
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
At berenge temperatur faldet ud på turbinen, det vil nok kræve en vodo præst, og nogle brændte komponenter.
En Egt måling er i forvejen ikke en eksakt videnskab.
Men generelt er det brugt at måle ca 30 mm fra flanchen på topstykket.
Og maks. temperaturen må ikke overstige ca 950 grader, ved lang tids fuldlast.
Og det kan også koste nogen komponenter at finde maks. temperaturen ved denne metode, fordelen er at den måler korrekt uanset hvilken turbo du har monteret.
MVH
Morten
En Egt måling er i forvejen ikke en eksakt videnskab.
Men generelt er det brugt at måle ca 30 mm fra flanchen på topstykket.
Og maks. temperaturen må ikke overstige ca 950 grader, ved lang tids fuldlast.
Og det kan også koste nogen komponenter at finde maks. temperaturen ved denne metode, fordelen er at den måler korrekt uanset hvilken turbo du har monteret.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Men generelt er det brugt at måle ca 30 mm fra flanchen på topstykket.
Og maks. temperaturen må ikke overstige ca 950 grader, ved lang tids fuldlast.
MVH
Morten
Det vil så kræve en føler for hver cylinder.
Jeg tror langt de fleste bare har en føler hvor gassen fra alle cyl. blandes og går ind i turboen.
Jeg har selv sat min i turboen 50mm efter flangen.
Nissan 200sx
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
en udskrift med lidt flere logninger,det er samme bil men ikke samme rul,som den hvor der er logget udst.temp
kanal 1= lambda- 2= tryk i udst.manifold - 3= ladetryk 4= temp varm side IC -5= temp i indsugningmanifold, tændingen har jeg intet på
Otto
kanal 1= lambda- 2= tryk i udst.manifold - 3= ladetryk 4= temp varm side IC -5= temp i indsugningmanifold, tændingen har jeg intet på
Otto
- Vedhæftede filer
-
- logning.jpg (133.44 KiB) Vist 9337 gange
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
natmekanikeren skrev:en udskrift med lidt flere logninger,det er samme bil men ikke samme rul,som den hvor der er logget udst.temp
kanal 1= lambda- 2= tryk i udst.manifold - 3= ladetryk 4= temp varm side IC -5= temp i indsugningmanifold, tændingen har jeg intet på
Otto
Går den ikke liige vel fedt, eller er det helt normalt for en turbomotor med god effekt? 0.71ish ser jeg det som. Det er ca. 10.5:1
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
10,5 er fedt, jo. Mange vælger at gå så fed af sikkerhedsårsager.
Reelt kan du ikke rigtigt kvæle tændingsbanken med mere brændstof når du når 11,2 +/- afhængigt af motor. Det kan variere en del.
Reelt kan du ikke rigtigt kvæle tændingsbanken med mere brændstof når du når 11,2 +/- afhængigt af motor. Det kan variere en del.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
HenrikGM skrev:10,5 er fedt, jo. Mange vælger at gå så fed af sikkerhedsårsager.
For fedt kan også være skidt
HenrikGM skrev:Reelt kan du ikke rigtigt kvæle tændingsbanken med mere brændstof når du når 11,2 +/- afhængigt af motor. Det kan variere en del.
ok. Hvad er din erfaring med ms og justering efter lambda? Er der noget som helst at hente på en std. bil der ligger på 14ish ved fuld last?