3sgte krumtap til 500+ hk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

3sgte krumtap til 500+ hk

#1 Indlæg af MKuhre »

hey er i gang med at opbygge min mr2'er og det sidste jeg står og skal købe er en krumtap. men ved ikke om jeg skal gå efter en oem eller en tuner ?

bilen skulle gerne blive god for 500 rwhp med det setup der er købt til den.

og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny krumtap ? ved at toyota ikke er til meget hjælp da bil er JDM og modellen kan ikke slås op hos toyota danmark (siger de i hvertfald)

bilen er en GT-s 2 gen 3sgte 245 hk fra japan

på forhånd tak,
ps. jeg kan ved lægge den endelige specliste hvis dette er en hjælp,
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#2 Indlæg af Captain Slow »

ring til toyota Horsens, de har jdm epc...OG har lært at bruge den ;-)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#3 Indlæg af MKuhre »

Det vil jeg prøve :b sidst jeg snakkede med dem kunne de ikke finde ud af sådan noget Hehe :D har fået mange forkerte dele med hjem ;)
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#4 Indlæg af Alex_Reedtz »

Vi bruger slet ikke EPC mere, det er blevet erstattet af Microcat, som dækker ALLE modeller. Derfor kan ALLE toyotaforhandlere finde dele til din bil idag. Jeg arbejder selv i Vejle afdelingen, og vi har da også en lagermand der har nogenlunde styr på dele til importbiler.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Er der noget galt med den gamle.

Men ellers kan di finde reservedels nummer her, og aflevere den til hvilken som helst toyota forhandler..

www.toyodiy.com
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
beyer
Senior Medlem
Indlæg: 339
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: sjælland
Kontakt:

3sgte....

#6 Indlæg af beyer »

nu er 500+hk ikke det store job for en std 3sgte krumtap , kører selv med 650 hk på min og regner med at smide 800hk på den , din store hovedpine er din blok, gen3 3sgte blokken en den ringeste i 3s familien......

og som k-finn siger - toyodiy.com er lige blevet din bedste ven ;) og du skal til at lære ordet " block girdle " at kende når du skal over 500hk ....
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#7 Indlæg af MKuhre »

super det er sku dejligt at de kan skaffe dele nu ! :D det har givet lidt problemer med 11 cifre stelnr :D

har godt nok hørt det med blocken du har også selv fortalt mig det :) men synes ikke jeg kan finde npget konkret om det :/ der er lige så mange der er for gen 3 som er i mod :( og alle har vær deres holdning og problemer :/ tror der er mandags motoren i alle gen. men hvad er det der gør gen 3 mere holdbar ? var det større mellemrum mellem cyl 3-4 eller hvordan ? min bliver kun boret en 1 mm. men stadig er det ikke godt hvis den flækker :/ da der er rødt mange penge i dele efterhånden. kan smide en spec liste :)

spec:
CP pistons
Carillo conrods H-beam
HKS headgasket 1,6mm
HKS camshafts intake / exhaust 264
HKS camgears
HKS Timingsbelt
HKS valve springs
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 - Intake
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 – Exhaust
HKS headgasket 1,6mm
HKS Timingsbelt
Arp headbolts
Powerentreprise crank bearing
Powerentreprice rod bearings
Dynamich 750cc Top feed injectors
Aeromotive -10AN Fuel Filter
Aeromotive Fuel Pressure Regulator
Aeromotive A1000 Fuel pump
PHR Custom Fuel Rail Delivery Pipe
AEM fuel / air gage
SPEC stage 3+ kobling
Prolite svinghjul
ARP Flyweel Bolt
Presicion Turbo
Apexi power FC – ECU
Greddy trust udstødning.
TRD racing thermostat

har helt sikker glemt en masse :)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#8 Indlæg af MKuhre »

block girdle hvor kan man fande det henne ?

og ville det hjælpe 2 gen blocken med at holde til de mange hk ? :)
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#9 Indlæg af Alex_Reedtz »

MKuhre skrev:super det er sku dejligt at de kan skaffe dele nu ! :D det har givet lidt problemer med 11 cifre stelnr :D


Din bil burde slet ikke have et stelnummer, men et rammenummer hvis det er en japaner...
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#10 Indlæg af lqs »

den skal vel udrustes med et indhugget stelnummer for at komme på dk plader?
MVH søren
Besvar