3sgte krumtap til 500+ hk
Redaktør: Moderatorer
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
3sgte krumtap til 500+ hk
hey er i gang med at opbygge min mr2'er og det sidste jeg står og skal købe er en krumtap. men ved ikke om jeg skal gå efter en oem eller en tuner ?
bilen skulle gerne blive god for 500 rwhp med det setup der er købt til den.
og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny krumtap ? ved at toyota ikke er til meget hjælp da bil er JDM og modellen kan ikke slås op hos toyota danmark (siger de i hvertfald)
bilen er en GT-s 2 gen 3sgte 245 hk fra japan
på forhånd tak,
ps. jeg kan ved lægge den endelige specliste hvis dette er en hjælp,
bilen skulle gerne blive god for 500 rwhp med det setup der er købt til den.
og er der nogen der ved hvor man kan købe en ny krumtap ? ved at toyota ikke er til meget hjælp da bil er JDM og modellen kan ikke slås op hos toyota danmark (siger de i hvertfald)
bilen er en GT-s 2 gen 3sgte 245 hk fra japan
på forhånd tak,
ps. jeg kan ved lægge den endelige specliste hvis dette er en hjælp,
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Er der noget galt med den gamle.
Men ellers kan di finde reservedels nummer her, og aflevere den til hvilken som helst toyota forhandler..
www.toyodiy.com
Men ellers kan di finde reservedels nummer her, og aflevere den til hvilken som helst toyota forhandler..
www.toyodiy.com
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- beyer
- Senior Medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: sjælland
- Kontakt:
3sgte....
nu er 500+hk ikke det store job for en std 3sgte krumtap , kører selv med 650 hk på min og regner med at smide 800hk på den , din store hovedpine er din blok, gen3 3sgte blokken en den ringeste i 3s familien......
og som k-finn siger - toyodiy.com er lige blevet din bedste ven
og du skal til at lære ordet " block girdle " at kende når du skal over 500hk ....
og som k-finn siger - toyodiy.com er lige blevet din bedste ven
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
super det er sku dejligt at de kan skaffe dele nu !
det har givet lidt problemer med 11 cifre stelnr
har godt nok hørt det med blocken du har også selv fortalt mig det
men synes ikke jeg kan finde npget konkret om det :/ der er lige så mange der er for gen 3 som er i mod
og alle har vær deres holdning og problemer :/ tror der er mandags motoren i alle gen. men hvad er det der gør gen 3 mere holdbar ? var det større mellemrum mellem cyl 3-4 eller hvordan ? min bliver kun boret en 1 mm. men stadig er det ikke godt hvis den flækker :/ da der er rødt mange penge i dele efterhånden. kan smide en spec liste
spec:
CP pistons
Carillo conrods H-beam
HKS headgasket 1,6mm
HKS camshafts intake / exhaust 264
HKS camgears
HKS Timingsbelt
HKS valve springs
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 - Intake
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 – Exhaust
HKS headgasket 1,6mm
HKS Timingsbelt
Arp headbolts
Powerentreprise crank bearing
Powerentreprice rod bearings
Dynamich 750cc Top feed injectors
Aeromotive -10AN Fuel Filter
Aeromotive Fuel Pressure Regulator
Aeromotive A1000 Fuel pump
PHR Custom Fuel Rail Delivery Pipe
AEM fuel / air gage
SPEC stage 3+ kobling
Prolite svinghjul
ARP Flyweel Bolt
Presicion Turbo
Apexi power FC – ECU
Greddy trust udstødning.
TRD racing thermostat
har helt sikker glemt en masse
har godt nok hørt det med blocken du har også selv fortalt mig det
spec:
CP pistons
Carillo conrods H-beam
HKS headgasket 1,6mm
HKS camshafts intake / exhaust 264
HKS camgears
HKS Timingsbelt
HKS valve springs
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 - Intake
Ferrea Valves for 1990-95 MR2 – Exhaust
HKS headgasket 1,6mm
HKS Timingsbelt
Arp headbolts
Powerentreprise crank bearing
Powerentreprice rod bearings
Dynamich 750cc Top feed injectors
Aeromotive -10AN Fuel Filter
Aeromotive Fuel Pressure Regulator
Aeromotive A1000 Fuel pump
PHR Custom Fuel Rail Delivery Pipe
AEM fuel / air gage
SPEC stage 3+ kobling
Prolite svinghjul
ARP Flyweel Bolt
Presicion Turbo
Apexi power FC – ECU
Greddy trust udstødning.
TRD racing thermostat
har helt sikker glemt en masse
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde