Powerwrap på standard turbomotor (Nissan Silvia s14)

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
diff17
Indlæg: 10
Tilmeldt: 09 dec 2010, 16:45

Powerwrap på standard turbomotor (Nissan Silvia s14)

#1 Indlæg af diff17 »

Har en Silvia hvor motoren næsten er standard, der er kun anden turbo, FMIC og 3" udst.. Vil det være helt spild af tid og pakke mit udst manifold ind i Powerwrap og smide en turboblanket på? Vil det gavne noget eller er det først når den skal op og yde noget mere?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Du vil få ladetryk før
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
diff17
Indlæg: 10
Tilmeldt: 09 dec 2010, 16:45

#3 Indlæg af diff17 »

Okay men vil det gi så meget forskel at det er til og mærke? Eller vil den kun lige kunne opdages på et felt? :D .. gider ikke gøre det hvis det er spild af penge jo :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Der er flere ting der kan påvirke hurtigere spol, men kammerat med nissan s14 monterede powerwrap på manifold og pose på udstødningshus, han fil ladetryk ca 300rpm før...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
diff17
Indlæg: 10
Tilmeldt: 09 dec 2010, 16:45

#5 Indlæg af diff17 »

okay så ku det da være jeg sku gøre det :)
hvilke andre ting påvirker hurtigere spol? det er den første turbobil jeg har, så er ikke så meget inde i det endnu :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Stor udstødning som du jo har, og så hvis du har programerbar ecu, der kan man hente noget, hvis man justere der efter
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

tidligere ladetryk? ja udstødningen. fortænding og blanding samt knaster.
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Du vil få ladetryk før


Er der nogensinde nogen der har målt den forskel på felt iøvrigt?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

diff17 skrev:okay så ku det da være jeg sku gøre det :)
hvilke andre ting påvirker hurtigere spol? det er den første turbobil jeg har, så er ikke så meget inde i det endnu :D


Mange suge hk og meget energi i udstødningsgassen giver hurtigere fart i sagerne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:Du vil få ladetryk før


Er der nogensinde nogen der har målt den forskel på felt iøvrigt?


Nope, men den blev mappet om efter montering af powerwrap og pose, netop fordi der var ladetryk tidligere..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar