Bagtøj og forbro til Kadett C
Redaktør: Moderatorer
- RBFrederiksen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26
Bagtøj og forbro til Kadett C
Bagtøj og forbro med bærearme og spindler søges.
Skal være fra Kadett C 1600/1900/2000 sedan eller coupe.
Skal være fra Kadett C 1600/1900/2000 sedan eller coupe.
- Vax
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
- Geografisk sted: Fyns land
Re: Bagtøj og forbro til Kadett C
RBFrederiksen skrev:Bagtøj og forbro med bærearme og spindler søges.
Skal være fra Kadett C 1600/1900/2000 sedan eller coupe.
Den originale forbro(1,2) kan du købe et forstærkningssæt til så den bliver ligesom til en 1000 serie.. http://www.cae-racing.de/achsumbau.htm
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
- RBFrederiksen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26
Det ser da smart ud, men hvad siger synsmanden til at man svejser broen om?
Og kan man få ventilerede bremser til at passe på 1,2 spindlerne?
Og kan man få ventilerede bremser til at passe på 1,2 spindlerne?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
- jens
- Mester Medlem
- Indlæg: 788
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Rekord 2.2 ate bremser passer lige på. Du skal kun klippe lidt i ankerpladen og montere bremseslange fra feks manta b med 1 stempels kaliber. Hvis delene bliver svejset med en professionel punkt svejse maskine vil synsmanden ikke se forskel. Husk at der sider bremseudligner til bagakslen på 1600-2000 modellerne. Uden den overbremser den. Manta a + Ascona a 1900 bagtøj har også 130 cm sporvidde. Nogle af disse har stål kardanrør i stedet for alu.
- RBFrederiksen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26
Okay, det kunne da godt være jeg bare skulle lave broen om så.
Sidder bremseudligneren oppe ved hovedcylinderen eller sidder den nede på bagtøjet?
Sidder bremseudligneren oppe ved hovedcylinderen eller sidder den nede på bagtøjet?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
- Vax
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
- Geografisk sted: Fyns land
- RBFrederiksen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26
Vax skrev:jeps bremserne passe på som beskrevet. Det er ikke et synskrav med fortærket forbro. Til de max 150hk/230nm den kan godkendes til, kræver det kun 22mm ventilerede skiver for, bremse udligner, tromler bag med 50x230mm belægning..
Det undrer mig bare lidt, hvorfor skulle opel i sin tid så lave en stærkere forbro hvis 1200 broen snildt holder til sådan en cih maskine? Jeg har løftet på sådan en cih'er og det er jo ikke ligefrem nogen let motor..
Kravene til størrelsen på bremserne er jeg godt med på, men den bremsetrykudligner har jeg godt nok ikke lige hørt om. Hvor pokker får man fat i sådan en?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
- RBFrederiksen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26
Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
Okay, det er altså underordnet om den kommer fra en manta/ascona/rekord/kadett? Det gør jo det hele lidt nemmere.
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
- Vax
- Junior Medlem
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
- Geografisk sted: Fyns land
Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.
Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt
Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!