Bagtøj og forbro til Kadett C

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
RBFrederiksen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26

Bagtøj og forbro til Kadett C

#1 Indlæg af RBFrederiksen »

Bagtøj og forbro med bærearme og spindler søges.
Skal være fra Kadett C 1600/1900/2000 sedan eller coupe.
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

Re: Bagtøj og forbro til Kadett C

#2 Indlæg af Vax »

RBFrederiksen skrev:Bagtøj og forbro med bærearme og spindler søges.
Skal være fra Kadett C 1600/1900/2000 sedan eller coupe.


Den originale forbro(1,2) kan du købe et forstærkningssæt til så den bliver ligesom til en 1000 serie.. http://www.cae-racing.de/achsumbau.htm
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
Brugeravatar
RBFrederiksen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26

#3 Indlæg af RBFrederiksen »

Det ser da smart ud, men hvad siger synsmanden til at man svejser broen om?
Og kan man få ventilerede bremser til at passe på 1,2 spindlerne?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#4 Indlæg af jens »

Rekord 2.2 ate bremser passer lige på. Du skal kun klippe lidt i ankerpladen og montere bremseslange fra feks manta b med 1 stempels kaliber. Hvis delene bliver svejset med en professionel punkt svejse maskine vil synsmanden ikke se forskel. Husk at der sider bremseudligner til bagakslen på 1600-2000 modellerne. Uden den overbremser den. Manta a + Ascona a 1900 bagtøj har også 130 cm sporvidde. Nogle af disse har stål kardanrør i stedet for alu.
Brugeravatar
RBFrederiksen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26

#5 Indlæg af RBFrederiksen »

Okay, det kunne da godt være jeg bare skulle lave broen om så.
Sidder bremseudligneren oppe ved hovedcylinderen eller sidder den nede på bagtøjet?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#6 Indlæg af Vax »

jeps bremserne passe på som beskrevet. Det er ikke et synskrav med fortærket forbro. Til de max 150hk/230nm den kan godkendes til, kræver det kun 22mm ventilerede skiver for, bremse udligner, tromler bag med 50x230mm belægning.. :lusket:
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
Brugeravatar
RBFrederiksen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26

#7 Indlæg af RBFrederiksen »

Vax skrev:jeps bremserne passe på som beskrevet. Det er ikke et synskrav med fortærket forbro. Til de max 150hk/230nm den kan godkendes til, kræver det kun 22mm ventilerede skiver for, bremse udligner, tromler bag med 50x230mm belægning.. :lusket:


Det undrer mig bare lidt, hvorfor skulle opel i sin tid så lave en stærkere forbro hvis 1200 broen snildt holder til sådan en cih maskine? Jeg har løftet på sådan en cih'er og det er jo ikke ligefrem nogen let motor.. :D Og den skulle jo helst gerne blive siddende i hullet uden at hele bilen kollapser omkring den.. Overdrivelse fremmer forståelsen. :D

Kravene til størrelsen på bremserne er jeg godt med på, men den bremsetrykudligner har jeg godt nok ikke lige hørt om. Hvor pokker får man fat i sådan en?
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Bufas
Senior Medlem
Indlæg: 332
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

#8 Indlæg af Bufas »

Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.

Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.
Brugeravatar
RBFrederiksen
Nyt Medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 05 nov 2010, 17:26

#9 Indlæg af RBFrederiksen »

Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.

Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.


Okay, det er altså underordnet om den kommer fra en manta/ascona/rekord/kadett? Det gør jo det hele lidt nemmere.
Teori er, når man ved det hele - men intet fungerer.
Praksis er, når alt fungerer - men ingen ved hvorfor.
Hos mig er teori og praksis forenet,
intet fungerer og ingen ved hvorfor.
Brugeravatar
Vax
Junior Medlem
Indlæg: 84
Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Geografisk sted: Fyns land

#10 Indlæg af Vax »

Bufas skrev:Det er nok mere uvidenhed fra synsfolkenes side at det ikke er krav med stor eller forstærket forbro.

Bremsetryksudligneren finder du på alle med stor motor. Kadett B C, Manta A B, Ascona A B og Rekord C D E. Ud til en hugger eller find det på BG fra folk der har hugget nogle biler op.
Manta Ascona B er nok de nemmeste.


En ting er hvad der kræves en anden hvad man gerne vil have/syntes er forsvarligt :wink:

Mener bestemt der er den rigtige udlignerventil på 1,2erne, på min er der ihvertfald. Det er en 79 sedan født som 1,2 :)
Fuck dansk metal.. Pamperforegning !!
Besvar