Nu jeg er kommet "lidt" igang med megasquirt, og jeg har rodet lidt rundt med begrænseren.
Ud af ren nysgerrighed, hvordan sætter i jeres op?
x sparks to cut from y basenumbers eller hvad der står?
Sparkcut only, spark and fuel, eller bare fuel?
Hvad med jeres softcut, og hvor mange graders retard på tændingen? Wait time till hardcut, altså tiden den max må køre softcut?
Og hvad er jeres resultat med den, er det en "blød" begrænser der ikke gør meget væsen af sig, eller er det en "hård" begrænser der virkelig sprutter og hvæser?
Hvordan har i sat jeres omdrejningsbegrænser?
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Hvordan har i sat jeres omdrejningsbegrænser?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad er omdreejningsbegrænserens hovedfunktion.
Det er det første spørgsmål der skal besvares!
I min verden er det at den skal forhindre ventilsalat hvis man misser et gearskift ved en fuldgas accelration.
Så start med y=10 og x=6 og juster efter behov.
Softcut på en turbomotor, det tør jeg ikke!
Spak eller fuel eller begge dele.
Jeg bruger både spark og fuel, da jeg ikke kan lide ideen om en udstødning fuld af uforbrændt benzin.
Og hvis man har en katalysator så er det døden for denne hvis man kun fjerner gnisten
Launch kontrol det bruger jeg ikke.
Men det er vel sammme ide at begrænse omdrejningstallet til feks 3000 omd. ved fuld gas.
Overboost projektion.
Når man justere på trykket så kan det være en fordel at sætte x højt.
For så er man mindre i tvivl om man har mistænding, eller har ramt beskyttelsen.
Det er mine tanker om emnet.
MVH
Morten
Det er det første spørgsmål der skal besvares!
I min verden er det at den skal forhindre ventilsalat hvis man misser et gearskift ved en fuldgas accelration.
Så start med y=10 og x=6 og juster efter behov.
Softcut på en turbomotor, det tør jeg ikke!
Spak eller fuel eller begge dele.
Jeg bruger både spark og fuel, da jeg ikke kan lide ideen om en udstødning fuld af uforbrændt benzin.
Og hvis man har en katalysator så er det døden for denne hvis man kun fjerner gnisten
Launch kontrol det bruger jeg ikke.
Men det er vel sammme ide at begrænse omdrejningstallet til feks 3000 omd. ved fuld gas.
Overboost projektion.
Når man justere på trykket så kan det være en fordel at sætte x højt.
For så er man mindre i tvivl om man har mistænding, eller har ramt beskyttelsen.
Det er mine tanker om emnet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html