Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2010, 21:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Nu jeg er kommet "lidt" igang med megasquirt, og jeg har rodet lidt rundt med begrænseren.

Ud af ren nysgerrighed, hvordan sætter i jeres op?
x sparks to cut from y basenumbers eller hvad der står?
Sparkcut only, spark and fuel, eller bare fuel?
Hvad med jeres softcut, og hvor mange graders retard på tændingen? Wait time till hardcut, altså tiden den max må køre softcut?

Og hvad er jeres resultat med den, er det en "blød" begrænser der ikke gør meget væsen af sig, eller er det en "hård" begrænser der virkelig sprutter og hvæser?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 okt 2010, 15:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Personlig har jeg altid brugt std settings.
Men er lige med på en lytter :)

mvh

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2010, 19:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvad er omdreejningsbegrænserens hovedfunktion.
Det er det første spørgsmål der skal besvares!

I min verden er det at den skal forhindre ventilsalat hvis man misser et gearskift ved en fuldgas accelration.
Så start med y=10 og x=6 og juster efter behov.

Softcut på en turbomotor, det tør jeg ikke!

Spak eller fuel eller begge dele.
Jeg bruger både spark og fuel, da jeg ikke kan lide ideen om en udstødning fuld af uforbrændt benzin.
Og hvis man har en katalysator så er det døden for denne hvis man kun fjerner gnisten :!:

Launch kontrol det bruger jeg ikke.
Men det er vel sammme ide at begrænse omdrejningstallet til feks 3000 omd. ved fuld gas.

Overboost projektion.
Når man justere på trykket så kan det være en fordel at sætte x højt.
For så er man mindre i tvivl om man har mistænding, eller har ramt beskyttelsen.

Det er mine tanker om emnet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2010, 19:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Morten VJ skrev:
...

Det er mine tanker om emnet.

MVH

Morten



Gode input - det er lige præcis hvad jeg søger :) Mange tak!

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team