kan man nu ikke tro reklamerne?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

kan man nu ikke tro reklamerne?

#1 Indlæg af lqs »

http://www.fyens.dk/article/1693735:Bil ... absdranker ....eller de officielle forbrugstal?
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#2 Indlæg af Ravnen »

Hvem fanden gider i det hele taget køre rundt i en latterlig pilleæske!?

... men fint nok - så er der mere Benzin til mig!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

benzin?
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#4 Indlæg af Ravnen »

Don't care... kommer fra det samme hul i jorden...!
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

De 30 km/l er sikkert ned af bakke i medvind, bag en lastbil. Og inden bremsninger de næste 400 km.
I en ren bil, på det rigtige dæktryk uden reservehjul og uden konen.

Radio tager brændstof pfff..
de 5 watt det tager at høre p1 har nok ikke den helt store betydning eller ?
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#6 Indlæg af needspeed »

Tænkte også over den radio. :tooth:
Det må sådan en gammel satan der trækker 30 amp. eller ligende.
For en radio i en nyere bil bruger sgu ikke noget der kan ændre meget på forbruget.

Hvis det er tilfællet, så burde han også slukke lyset på bilen, samt sætte bilen til opladning når han ikke køre. For så belaster generatoren jo ikke den stakkels lille motor, som så bæller en masse ekstra brændstof..
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

kørelys og ikke mindst kat, hæver nok forbrug med ca 5%!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

visse vasse.

min fiesta 1,6 tdci kan nemt køre de loved km/l og endda har jeg kørt p til 31m/l over en strækning på 50km. og 27Km/l på en tank..

det er hvordan man køre og den hastighed man køre med. og man skal være eget forudseende med alt. feks så forslår deflete fabrikanter at man laver speederslip og motorbremser hen til feks vejkryds. min erfaring er dog at bilen ruller over dobbelt så langt når den er i fregear.

:wink:

så mon ikke gutten gør noget forkert.

i den anden ende så går min sierra en 7,5 KM/l til dagligt.. så hvad der spares bruges andet sted. så raven får ikke gavn af det jeg spare :tooth:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Ved motorbremsning laver en diesel vel også fuel cut som en benzin ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

K-FINN skrev:Ved motorbremsning laver en diesel vel også fuel cut som en benzin ?
korrekt.

men tomgangen kræver ikke alverden i diesel. og bilen rulle over dobbelt så langt.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar